Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Jag vet att detta är ett ganska vanligt problem och jag har det på min också. Det är inte på smågupp/ojämnheter på vägen utan snarare när chassit "vrider sig". Typ när man kör ner från en trottoar eller fartgupp i låg hastighet.

Jag ska ringa Bilia för att se vad de säger om detta. Bilen är för mig 3 månader gammal så de får göra någon åtgärd på det. Men, förutom att göra sånt som man kan göra själv hemma egentligen, har Volvo någon ordentlig lösning på problemet?
av Hertsh
Jag hade samma problem på min XC70 MY12 för några år sedan. De smorde den och innan jag sålde bilen ~2 år senare hade problemet inte kommit tillbaka.
Användarvisningsbild
av ER
Ett eller ett par varv eltape på låsbygeln där låset greppar så blir den tyst. Min var precis som din men två varv tape så blev den knäpptyst sen över 1.5 år tillbaka.
av mitsu00
Alexas skrev:Känns knappt lönt att köra till bilia i Lund bara för det. Åker till byggmax och köper lite eltejp istället då.
Jag kommer också passa på och fetta låset när jag ändå kör elektrikerdiagnosen :twisted:
Användarvisningsbild
av palmqvist
La en tejp där det första jag gjorde på nya bilen utan o ha hört missljuden, är ett så vanligt fel, kan ju tycka att Volvo borde gjort nått åt det...
av Hertsh
palmqvist skrev:La en tejp där det första jag gjorde på nya bilen utan o ha hört missljuden, är ett så vanligt fel, kan ju tycka att Volvo borde gjort nått åt det...
Ja, de borde bygga bilen med eltejp vid bakluckelåset redan från början. BildBild
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Tack så mycket för tips och lugnande or[…]

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]