Hej,
Tänkte dela lite av mina erfarenheter efter cirka 500 mil med en V70 T5 Bi-Fuel 2016.
Först och främst så måste jag säga att det är underbart att äntligen ha lämnat dieselträsket igen även om det fanns en viss glädje i vår Polestarade 2,4D med

.
Jag har inte lyckats utarbeta något bra system för att beräkna exakta siffror på förbrukning men uppskattningsvis så ligger vi på cirka 7,50 kr/mil när man kör "100%" på gas och vid körning på enbart bensin landar kostnaden någonstans kring 10 kr/mil.
Så grovt omräknat från kostnad till förbrukning hamnar vi på angiven förbrukning (0,67) för bensin när man kör på gas och kring 0,8 när man kör på bensin. Detta är för mig mycket bra siffror med tanke på den prestanda som ändå ryms.
Färddatorn visar en snittförbrukning på 0,81 i dagsläget. Vi kör dock inte särskilt mycket stadskörning och körningen i övrigt kan man väl säga är laglig (+5km/h) med kraftiga accelerationer. Observera även att jag valde bort Classics 17" och satte på 16" ballong.
Ytterligare en grov uppskattning är att den använder 5-10% bensin vid körning med gas.
Ganska lågt(?) växlad och man passerar inte 2000 rpm förrän en bit över 130 km/h.
Den nya lådan är ett STORT steg framåt för Volvo, jag har gissningsvis 20000 mil med den gamla automatlådan och kom aldrig riktigt överens med den (är för övrigt ett stort fan av VWs DSG) men denna lådan i kombination med T5 vea är helt underbar att köra. Den är avslappnad och "mjuk" utan det enerverande "slirandet" som den gamla led av vid lugn körning och hyfsat rapp och "hård" och även här utan "slirandet" när man applicerar lite tyngd på gasen.
Kan inte påstå att jag märker när man byter mellan gas och bensin men det är möjligt att det kommer något enstaka "ryck" ibland när man kör på gas. Inte upplevt någon större köld än men nu när vi ligger på några grader över nollan så är det inte många meter man kör innan bilen indikerar att den gått över till gas efter kallstart.
Det var lite av mina erfarenheter, kom gärna med mer specifika frågor om det finnes.