Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvo360
Hej jag har en Volvo 360 med 200f motor. Den startar inte ger inga gnista tänkte att det var varvtalsgivare eller tändmodul. Dem båda har jag bytt men det är inga skillnad ännu samma fel som förut. Vad kan jag göra??
Användarvisningsbild
av lennarte
Är det en "F" motor är det ju elektronisk insprutning. L eller LE- Jetronic. Då finns det ju ett system/bränsle relä som styr över bränsle och/eller tändning. Ibland är det samma "box" ibland en för tändning och en för bränsle. Länge sedan jag jobbade med detta, men funkar bensinpumpen?? eller "bara" gnista som saknas? Är det "båda" är det ju någon "gemensam nämnare".

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av lennarte
Kollat runt lite på nätet. Det verkar som det sitter någon form av Hallgivare i fördelaren, men det finns inte så mycket information som till 2/7/900 modellerna. Det är ett tändsystem som heter Renix och verkar inte vara något höjdarsystem. Tändspole bytte jag på svärmors 360GL -88 med B200F redan efter 6000 mil. Läser man på nätet så verkar det vara problem med rotor och tändkablar, men det är ju inte unikt för Renix precis. Mer kan jag nog inte bidra med.

Mvh
Lennart

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]