Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Barre
Hej. Finns säkert svar i nån tidigare tråd men sitter i verkstaden med luren och har inte tid att gå igenom alla trådar.
Nån som vet med säkerhet om det finns fler säkringar till absen än den som sitter bland alla andra säkringar. Vet att vissa modeller har en separat ovanför pedalerna men jag hittar ingen där. Gäller 940 -97.
Kan ju vara bra att kolla ev trasiga säkringar innan jag börjar riva för att komma åt givare etc.
Användarvisningsbild
av lennarte
Enligt vad som diskuterats här så sitter det en säkring på transientskyddet jämte ABS boxen ovanför knäna förarplatsen. Men den sitter inte på senare modeller, och din (-97) får väl räknas som senare.

Mvh
Lennart
av roh66
Hej!

Min 740 -89 har (trojag) en säkring under plastkåpan över "ABS" enheten/motorn. Men det är ju en 89.a
så jag ...jamen i alla fall kolla vem vet..

MVH.R,
av Barre
Tack för svar.
Läste på lite då jag kom hem. Fattar det som att -94 och framåt endast har en säkring och den sitter vid resten av säkringarna.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]