Moderator: Moderatorer

Jag har köpt ett syskon till mina andra volvosar: En V50 T5 -06 som ska putsas upp...
Användarvisningsbild
av daSea
Handtvättat bilen. Fick gå över sidorna och gnugga ordentligt för att få bort asfaltsprickar och annat skit som satt... tog rätt mycket längre tid än vad jag räknat med. Tur mor och far tog hand om kidsen... Sedan monterades stänkskydd fram. Det funkade fint utan att ta av hjulen, bara att vrida upp dem max för att komma åt med borrmaskin och popnittång. Bak får vi ta en annan gång då det inte hanns med idag... är omöjligt utan att ta bort hjulen. Förhoppningsvis blir det lite mindre stänk och smuts på sidorna framöver.
Installert Philips H7 X-tremeVision +130% i fjernlys og oppdatert Sensus Navigation til fersk programvare, datert 05.11.2015 (v. 31421838). I tillegg har bilen vært på bilpleie med "full pakke".

Klar for vinteren nå! :)
Idag blev det invändig rengöring av V50:in inkl klädseltvätt. Jäklar vad nöjd jag är med Pingens "interior clean". Har kört den utspädd 1:30 på både paneler och klädsel och det blir som nytt!! Jag har även bytt en lampa inför morgondagens besiktning.
V50 ratt.JPG
V50 ratt.JPG (520.6 KiB) Visad 351 gånger
Säsongens sista tvätt med sommarpuckarna på? Antagligen...
Rejäl utvändig tvätt som avslutades med Meguiars Carnuba Gold wax och Meguiars Quik detailer.
Interiört gick jag över framrutan med fönsterputs, torkade rent ytor med något gratis-medel från Volvo och avslutade med att ta ur tygmattorna och slänga in de nytvättade gummimattorna. Usch.

Bild
Nu har 240:n också fått på dubbdäcken. Jag har också smörjt låsen på 240:n med låsolja. Normalt sett används ju larmknappen på fjärrisen för att låsa och låsa upp, men man vill ju gärna veta att de vanliga låsen fungerar också.
grillchips: Ja det är väl v-däck för hela landet snart, var och besökte en vän som bor en mil inåt landet, där var det 4+ ikväll och 7+ vid kusten, jäklar att det är sådan skillnad :) Ser fin ut iaf. Vad är dina framtida bilplaner, V60 el. V70? :)
Tankat idag. 43 liter på 85,6 mil. Strax över halvlitern med andra ord. Är mycket nöjd med det trots att det har blivit en hel del kortkörningar sista tiden. Kommer ställa av bilen nu i veckan som kommer. Har kört knappt 200 mil sedan slutet av augusti.

/Håkan
  • 1
  • 457
  • 458
  • 459
  • 460
  • 461
  • 1912

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset