- sön 15 nov 2015, 11:38
#1020661
jackmudwolf skrev:Hej!Ok, då vet jag det. I det stora hela är det väl bäst att byta själva krängningshämmaren för att vara på den säkra sidan? Men besiktningsmannens exakta ord var att ena gummikragen bör bytas. Sen byter man nog helst båda två när man ändå håller på. Vad tror du en mekaniker kan ta för att utföra ett sånt här jobb? Byta bussning eller hela krängningshämmaren?
Det går att byta bussningen utan att lossa något annat.
MEN det finns bussningar som är vulkade på krängningshämmaren, då går det inte.
Dessutom kan själva krängningshämmaren vara sliten i godset där bussningen sitter då glappar det även med ny bussning.
När du lossar överfallet så hissa upp båda framhjulen så krängningshämmaren är obelastad, sen är det möjligt att lossa överfallet fast det är trångt.
Har själv gjort så på två olika Volvo 850 -93.