Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1020258
Fifflat lite med värmepaketet idag :)
började med kasta ur brädan
Bild

Bild

denna kontakten är även till motstånden inte själva fläkten som ja trodde!
Bild

lite halvdåliga bilder,, men letade rätt på tempgivaren i motorrummet och kopplade in den för sladden hängde löst säkert därför dom har fulkopplat värmepaketet
Bild

nr:1 är temp givaren, nr:2 är fläktrelät de som ja saknar., ja har ju undrat varför fläkten alltid snurrar men de e för relät e byglat, för jorden till relät går via tempgivaren så den ska väl starta fläkten när bilen kommer upp i temperatur!
Bild

nr 131 är de relät ja saknar
Bild
men sen sitter även ett relä imellan pungt 1 och 2, tillslaget till den är via D+ på genneratorn och den gör väl så att inte fläkten ska gå om inte bilen är igång, men de gör den endå, glömde nog dock mäta om dom har satt plus på den kablen,
återstår väl se sen när man fått ihop 760n om den funkar som den ska,
tittade på en gammel motor ja har liggandes med och de e en b21 ET så de lutar nog åt att de blir den, samma utseende på dom :roll:
#1020347
Kul projekt, och fint med så mycket bilder! Helt klart spännande med "stenåldersklimatanläggningen", men du har ju kopplingsschema och det låter som du vet vad du gör, så den ska du nog få igång!
#1020506
StefanN skrev:Dom är coola om man håller dom orginal. :D
Minns när polarens farsa köpte en sån ny -82, ljusgrön med matchande plysch. Vart lite småtrim på den och man tyckte den gick så in i helvete bra, förmodligen va den bara obetydligt snabbare än orginal men ändå.
Ja verkligen ! Lite roligare med dom tidiga med om dom e orginal för folk lyfter på ögonbrynen för är ganska mycket som skiljer och att reg nr börjar på L,
Jasså? Va de vässad V6 då? Synd att dom motorerna endast höll typ 10k mil innan dom va kassa, lite trevligare med b23 då
#1020507
frasse4 skrev:Kul projekt, och fint med så mycket bilder! Helt klart spännande med "stenåldersklimatanläggningen", men du har ju kopplingsschema och det låter som du vet vad du gör, så den ska du nog få igång!
Kul du gillar de :lol:
Och värmepaketet ska vi nog få funka! Tror endast dom bryggt de relät ja saknar för att få de funka eftersom dom glömt att koppla in tempgivaren
#1020517
Lucif3r skrev:Rätt fascinerande att det är så pass stora skillnader mellan dom tidigaste 700 och dom senare.
Tycker verkligen du ska hålla den orginal, det går nog fasen inte många orginal 760 <88 ute på vägarna längre. :)
a precis, men igentligen va de väl delvis sämre och ganska mycke ''240'' på dom tidiga, därför mycke ändrades för de skulle bli en egen modell så att säga, hade bilarna varit lika vanliga fortfarande som dom nyare 740 hade de nog inte varit lika stor grej,
Den ska bli så orginal som möjligt men lite kommer skilja på grund av svårt få tag i grejer men kommer mest bli grejer som inte syns, typ motor elen och lite sånt, utseende messigt ska va så likt som de va när den lämnade fabriken i kalmar 1983
#1020526
va tvungen testa blästerskåpet ja köpte i somras med, funkade över förväntan faktist för att vara ett ''billigt'' blästerskåp
körde en sväng på kylarplåten, har en polare som pulverlackar åt mig på hans jobb sen!
Bild

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]