NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av strömbom66
Hej min volvo v50 tar in vatten på passagerar sidan när det regnar, har varit oss glasmästaren och inget fel på vindrutan, jar gjort rent alla vatten kanaler samt kollatatt inte AC läcker. Hjälp snälla
av ThunderAce
har du gjort rent dräneringsränna du har under framrutan (antar du menar den när du säger vatten kanaler)
har du kollat denna så det inte ligger löv och skit i kanalerna där så vattnet inte rinner iväg utan samlas och rinner in via friskluftsintaget.

svärfar hade problem på sin V70 just med detta och det löste problemet, han hade även tacklucka så vi blåste rent
dränering där med, satt lite skit där också

läcker det in mer när du kör eller är det när du står still, eller spelar det ingen roll
Användarvisningsbild
av Micce1980
På V50 kan slangfästet vid passagerarens vänsterfot, under stereon. Kollat så den sitter som den skall?
Användarvisningsbild
av Dede
Kapar tråden lite då jag undrar om någon har bild/beskrivning på hur man kommer åt slangen som går vid passagerarplatsen?
Måste man lossa mycket eller den syns utan att lossa panel e.t.c.. Tänkte kolla den och eventuellt blåsa rent för att undvika framtida problem.
av ThunderAce
Dede skrev:Kapar tråden lite då jag undrar om någon har bild/beskrivning på hur man kommer åt slangen som går vid passagerarplatsen?
Måste man lossa mycket eller den syns utan att lossa panel e.t.c.. Tänkte kolla den och eventuellt blåsa rent för att undvika framtida problem.
den enda slangen som är vid vänster fot vid passageraren som jag sett på V50 är dräneringsslang till AC kondens vatten

kika i denna tråd så ser du lite hur det ser ut
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=96799
av krolleg
Har du sollucka så sitter det dränering på varje sida i hörnen ganska långt fram. Testa att hälla lite vatten där så ska det rinna ut på undersidan bilen. Gör det inte det blås med tryckluft då det troligen är smuts i ledningen.
av strömbom66
krolleg skrev:Har du sollucka så sitter det dränering på varje sida i hörnen ganska långt fram. Testa att hälla lite vatten där så ska det rinna ut på undersidan bilen. Gör det inte det blås med tryckluft då det troligen är smuts i ledningen.
Du hade helt rätt, det var stop i dräneringens sista del på båda sidor, blåste rent och tog bort listerna på insidan av stolparna och såg oxå att slangarna släppt från sista gummislangen som leder ut vattnet.

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]