Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Enligt ViB blir det en ny 40-serie som my18 också, om det stämmer undrar man ju om det ens blir en facelift av den befintliga?
av JimmyK
Davajn skrev:Igår öppnades orderboken för MY17. Nu kunde äntligen min T8 beställas :)
Öppna den bara för t8 eller för alla xc90?
av V60D5AWDPolestar
MartinS skrev:Enligt ViB blir det en ny 40-serie som my18 också, om det stämmer undrar man ju om det ens blir en facelift av den befintliga?
Tror inte det , verkar som att Volvo har bråttom att göra sig av med gamla "Fordgemensamma" plattformer.
av Davajn
Vet ej hurvida det är för alla men iaf för T8 så är det öppet å göra beställningar. Dock blir det ju MY17 i.om alla MY16 T8 är slutsålda.
Kan ju vara så att det är kvar T6/D5or av MY16.
av LagaStnd
Fick idag meddelande från min återförsäljare att MY16 håller på att ta helt slut så att den offert jag hade liggande inte kunde garanteras under de 20 dagar som den ställts ut på..

Bra knep om inte annat då jag kom över beslutsångesten. Nu är den beställd! Passivt läst här och passar på att tacka för tips och info! Nu är det lång dags färd till leverans..
L
Användarvisningsbild
av GustavB
Ser ut som dom bytt de plastiga högblanka knapparna på ratten till MY17. Kikar på intreörbilderna på bygg din volvo.
Farthållare 945

Den drivs av vakuum. Dock inte från motorn, […]

Problemet är på en v70 d3 2012. P broms[…]

V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]