Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag servade nyss min XC70 MY12 och som anmärkning skrev verkstaden "bärarmsfästen bak främre slitna bägge sidor". Är detta något som är krångligt att byta eller är det något man byter själv om man är lite händig?

Enligt Verkstaden är detta en volvosjuka och de brukar ta slut.
akterspegel skrev:Enligt Verkstaden är detta en volvosjuka och de brukar ta slut.
Man skulle ha en slags maskingevärskonstruktion med ett magasin i bagaget där man bara fyller på med bussningar, så matas de på plats vartefter de tar slut. De verkar ju hålla runt 4000 mil då är gjorda i modellera.
Har skrivit om det i andra trådar och skillnaden mellan nya och slitna för bilens väghållning, så sök på "bärarm".
Våra blev utbytta efter 14000 mil, om jag minns rätt hade man modifierat de nya och så penslade man rostskyddsmedel runt bussningens infästning, samt en fyrhjulsinställning där man fick justera utifrån att man tidigare justerat efter länkarmsbyte fram vid ca 9000 mil.
Cox skrev:Mina är fortfarande fräscha dock en V70 som nu rullat 21000 mil

Fick anmärkning på servicen i fredags på min D2 som gått 8000 mil. Börjar bli dåliga sa PST och han sa även att det är ett vanligt fel. V,XC70 och V60 ska ha felet..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Inte jag heller, tror dock Volvo fixat det och att[…]

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]