Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elander
Hej mitt vänstra helljus pekar ner i backen hur ljusterar jag upp det?
Mörkret har kommit så vill åka säkert.

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av Dogfight
Kolla om lampan är rätt i satt. En del lampor t.ex. H7 går att montera fel då lyser de oftast rakt ner eller rakt upp.
Dogfight
av Elander
Jag har tyckt att den lyst neråt förut men nu har jag xenon konverterat helljuset då märks det tydligt. Får kolla imorrn när det är ljust om lampan sitter åt rätt håll
av Jäverhammar
På ovansidan bör det sitta justerskruvar för höjd och bredd. Men pekar ena strålkastaren rakt ned kan det vara fel på motorn/signalen för nivån. Om du justerar med vredet i kupén, rör sig bägge lyktorna då eller bara den ena?
av ThunderAce
du kan inte justera enbart helljuset då både halvljus/helljus sitter i samma säte och justeras antingen i sidled
eller vertikalt, har du xenon så är det automatisk nivåreglering på detta
när du startar bilen så fälls båda strålkastarna ner och sen justeras de upp beroende på vad givaren
på bakaxeln säger åt den, fungerar inte den ena så är felet i strålkastaren/ställmotorn/kabeln

har du några felkoder, har du läst ut bilen, först då kan du veta säkert var du ska börja leta
Användarvisningsbild
av johnnype
min XC90 04 med Xenon gör inte den manövern men ljushöjden är rätt ändå. Ville bara inflika att _alla_ bilar med Xenon gör inte en sån där uppstart med ljuset i backen först, gör Volvo det övht ens?

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det had[…]

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]