Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hej alla glada!
Kan hända att detta redan finns uppe men gör ett försök efter att ha sökt på denna sida.

Det är så att jag har en v70 2.4t som rubriken lyder. Ibland när jag gasar så ah den sticker på rätt bra. Andra gånger känns de som att den
knappt laddar. Det har inte blivit sämre med tiden utan alltid vart så då jag har haft bilen i min ägo i alla fall.

Kan de läcka någonstans? Exakt vilka slangar ska jag kolla på? (helt ny när de gäller turbo bilar så väldigt pedagogiskt hade vart snällt)
Vad ska denna bil ladda? Har en elm 327 Bluetooth som ja kan kolla lite uppgifter i. Fick den idag så håller på att utforska den lite än :)

Inga felkoder eller liknande heller finns i bilen.

Luddigt skrivet kanske men hoppas ni förstår! :)
jag tror att det är på bränslesidan, eller möjligen spjället
av valln
Det kan också vara en tändspole som krånglar och då drar bilen ner på laddtryck och effekt.
När motorn krånglar brukar tändspole vara ett något vanligare fel än något annat, men tyvärr är motorerna så komplexa att det kan vara jättemånga olika fel.
Användarvisningsbild
av DooZeR
Tycker de är lustigt om de vore spjällhuset då detta är ganska nytt tror de byttes vid 20 och bilen har idag precis slagit om till 22000. Bränslesidan, du menar då bränslefiltret?

Okej men larmar inte bilen då om de är tändspolen som spökar? Sen kan de inte vara någon sliten vakumslang eller liknande? För tänkte på de att jag testade torque PRO nyligen och trycket ligger på -25 ca då ja inte gasar. Är de normalt?:s känns som att den borde ligga vid 0an?

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]