Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
waspman skrev:och en som tydligen har grymt bråttom så hen kör om på högersidan, svängde sedan av vid affären längre fram. Jag skulle också dit...
Har ju skrivit det innan, varför jaga sekunder hela tiden, visst kan det finnas tillfällen samt att det kan rent krasst vara roligt med lite "F1-körning" men ko igen någon minut hit och dit i vardagliga livet spelar väl ingen roll.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Uninium: Det var med en diskret sak, aldrig sett en sådan tidigare :) Hur fungerar den, startar den automatiskt samt är skärmen avstängd eller påslagen som man lämnade den senast i så fall?

Samt vad är det som sitter på andra sidan backspegeln (till höger)?
Användarvisningsbild
av joel80
Verkar smidig.. Lite synd att den har så stor vidvinkel.. 170 grader.. Jag tyckte Blackvue DR500GW med sina 155 grader var för mycket. Bilden blir lite för förvrängd och saker som händer rakt framför på vägen blir så smått och ser ut att vara väldigt långt bort.
Användarvisningsbild
av svergie2
Micce1980 skrev:Uninium: Det var med en diskret sak, aldrig sett en sådan tidigare :) Hur fungerar den, startar den automatiskt samt är skärmen avstängd eller påslagen som man lämnade den senast i så fall?

Startar filma när den får ström, skärmen kan vara på hela tiden, av hela tiden, eller time out på antingen en eller fem minuter. :)
av Uninium
Micce1980 skrev:Uninium: Det var med en diskret sak, aldrig sett en sådan tidigare :) Hur fungerar den, startar den automatiskt samt är skärmen avstängd eller påslagen som man lämnade den senast i så fall?

Ja det är ju en dashcam så den sköter sig själv :D dvs startar/stänger av sig själv om den har ciggladdaren i sig.
Har för mig att den även har inbyggt batteri,men med tanke på hur liten den är så är det nog ingen längre stund den kan vara i kontinuerlig drift. Den har även SOS knapp som spar/låser filmklipp.Det står att den max tar 32GB minneskort men jag kör ett 64GB
utan problem.

Det som syns till höger är en hållare för en annan kamera jag kört med ett tag,Mobius actioncam heter den.
En väldigt liten kamera som spelar in med bra kvalité men som saknar display,SOS knapp etc.
Jag hade dock den aldrig fäst på den platsen,men däremot så hade jag ett likadant fäste som jag satt fast på city safety plastchassiet bakom backspegeln och skulle nån lyckas se den så hade dom fått trycka upp hela nyllet mot vindrutan för att lyckas se den.
Användarvisningsbild
av C.W.
Lägg upp ett klipp hur den spelar in.
Kopplar du den till cig uttaget eller matar du ström från säkringsboxen?
av Uninium
C.W. skrev:Lägg upp ett klipp hur den spelar in.
Kopplar du den till cig uttaget eller matar du ström från säkringsboxen?
Cigg,det skulle vara smutt att ha den kopplad så och använda rörelsesensor.
Fixar nått klipp imorgon då jag rensade minneskortet tidigare utan att ha en tanke på att spara ett för just det ändamålet.
Användarvisningsbild
av C.W.
Tjusigt
:-)-)
Skarp och klar bild och vinkeln är väl helt OK.
Skapligt lagom prismässigt också.
Luktar köp
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 66
Bästa mobilhållare till V60 -24?

Som JHg skrev, Brodit is the shit.

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]