Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Beretta56
Av alla trådar på forumet, chansar jag här....
Går de att ändra språk på en amerikans importerad xc90 -08 till svenska. Dvs, miles till km, fahrenheit till celsius, Färddatorn mm.?
Tack
Användarvisningsbild
av johnnype
Beretta56 skrev:Av alla trådar på forumet, chansar jag här....
Går de att ändra språk på en amerikans importerad xc90 -08 till svenska. Dvs, miles till km, fahrenheit till celsius, Färddatorn mm.?
Tack
Du är nog i fel tråd och skriver... men visst, du kan ändra färddatorn/temp/klocka till Km/h, liter, celsius och 24timmars med VIDA men en bättre lösning är kanske att byta hela instrumentet direkt så du slipper MPH-tavlan.

Ett XC90 instrument från 2005 och nyare behöver du för det, soe69 här på forumet kan säkert hjälpa dig att hitta ett passande instrument. Kom bara ihåg att INTE köpa från V70/S80/XC70 för det passar dåååååligt :D

ps. för att få språket till Svenska måste du ladda mjukvara hos Volvo, vilket kostar en slant det också.. så ett byte lönar sig snabbt.. ds.

Ha det!
av walaro
Jaha, då trodde jag volvon var ur världen... Sålde den igår och nu ringer gubben och menar på att växellådan är helt körd, jag köpte och monterade en som gått 9000 förra året. Det är ett sjujäkla driv i den tycker jag men han menar att han hissat upp den och lagt i växel och då kan han ändå snurra på hjulen. Kan nån vänlig själ förklara för mig hur det funkar? Jag tycker ju att den inte borde gå att köra om lådan är körd...
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är väl inte ditt fel att lådan är paj? Han kan ha buskört utav bara f...n!
av Jojje62
walaro skrev:Jaha, då trodde jag volvon var ur världen... Sålde den igår och nu ringer gubben och menar på att växellådan är helt körd, jag köpte och monterade en som gått 9000 förra året. Det är ett sjujäkla driv i den tycker jag men han menar att han hissat upp den och lagt i växel och då kan han ändå snurra på hjulen. Kan nån vänlig själ förklara för mig hur det funkar? Jag tycker ju att den inte borde gå att köra om lådan är körd...
Låter helt normalt om bilen ifråga inte har någon typ av diffbroms (ovanligt).
Användarvisningsbild
av johnnype
"Gubben" har säkert ångrat köpet och vill få dig att ta tillbaka bilen på det här sättet. Hans undersökningsplikt vid köp (om vi antar att han provkörde bilen) gör att du kan be honom gå och lägga sig istället.
av Schmoyoho
Hissa + växel i + snurra på ett hjul -> båda hjulen snurrar i olika riktning. Som sagt normalt. Eller har lådan havererat på uppfarten eller på en lyft? Hade bilen slutat driva under körning hade jag nog meddelat säljaren det istället för "jag började hissa och pilla och är nu misstänksam".
av walaro
Tack för era svar.
Nu har tjommen kommit på med hjälp av mekarpolare att det var inte växellådan utan det var hjullagren. Herregud vilka tomtar det finns... :oops: :oops: :oops:
Tack igen för er support
//Danne

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]