- tor 12 nov 2015, 11:24
Bälte är bra. Tycker att ja sitter still bättre vid snäva kurvor och hårda inbromsningar.
Moderator: Moderatorer
AndreasThn skrev:Om det varit möjligt och hyfsat enkelt att byta backspeglar med dig så hade jag gjort det i utbyte mot en pizza eller två.MartinS skrev:Det går inte att eftermontera då man inte kan ladda mjukvara för det.Ok, tack för svaret det var surt :(
para skrev:Säkerhetsbältet i bil bil har jag aldrig haft nytta av, har haft det i alla mina bilar under 25 år. samtidigt är det inget jag skulle vilja vara utan. Samma med BLISSäkerhetsbältet är passiv säkerhetsutrustning, blis är väl att betrakta som aktiv säkerhetsutrustning om man är väldigt snäll, egentligen är det bara ett informationsystem, iallafall i xc70. Att argumentera för blis med säkerhetsbältet som argument blir väldigt märkligt tycker jag.
När BLIS upptäcker ett fordon inom zon 1,Ingen ljudsignal.. men ett intensivt blinkande... borde räknas som varning. :)
eller ett snabbt upphinnande fordon i zon 2,
lyser dörrpanelens BLIS-lampa med fast
sken. Om föraren i det läget aktiverar körriktningsvisaren
åt den sida som varningen ges,
kommer BLIS-lampan att övergå från fast
sken till att blinka med ett mer intensivt ljus.
grillchips skrev:Lövet är ju BMW-fantast och kanske faller in hos stereotypen med blinkersen? ;)Ingen skillnad blinkers eller ej på min. Hände ingenting oavsett.
Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]
Nu är jag inne på min andra lån[…]