Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Fick med ett par fälgar och däck till min XC70. Inte riktigt nöjd med däcken och går därför i tankarna att beställa nya.
Dubbade är det bästa alternativet säkerhetsmässigt men då måste jag även byta på släpet och det vill jag undvika så därför har jag siktat in mig på tre dubbfria.

Goodyear UltraGrip Ice 2, 987:-

Continental ContiCrossContact 6 SUV, 1112:-

Nokian Hakkapeliitta R2 SUV, 1121 :-

215/65-16

Det lutar mot goodyear just nu för de verkar mest prisvärda. Topptestade och billigast. Synpunkter tas gärna emot :)
av Alexas
Här är ytterligare tester. Detta från Aftonbladet 2014. Samtliga däck jag har tänkt köpa finns med i testet och goodyear klarar sig bra överallt. Och slår Nokian på våt asfalt.
BildBildBildBildBildBild

Min känsla är att goodyear är mest prisvärt. Blir ca 600 kr billigare för en uppsättning.

Beställer ikväll/inatt så fram tills dess lyssnar jag :D
Alexas skrev:
Min känsla är att goodyear är mest prisvärt. Blir ca 600 kr billigare för en uppsättning.

Upplever att Goodyear har svinbra grepp i halkan, det beror nog på att de är så mjuka ock klistriga i gummit att de inte halkar så lätt.

Men sen kan man ju bara fundera på hur det påverkar livslängden.
Användarvisningsbild
av börne
Alexas skrev:Här är ytterligare tester. Detta från Aftonbladet 2014. Samtliga däck jag har tänkt köpa finns med i testet och goodyear klarar sig bra överallt. Och slår Nokian på våt asfalt.

Dock var ju detta test av ***dubbdäck***.
Har själv köpt Nokia R2 till denna vinter, har tidigare kört med Michelin X-ice friktion som har fungerat kanon. Får se hur Nokia fungerar, blir nog inte besviken iaf.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]