Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyK
Tillslut skrev:Volvo måste ha fått fart på bandet. Beställde förra veckan och fick leveransdatum vecka 9!
Edit: Det är en D5
Tror mer på att din handlare hade en förbokad produktionsplats som du fått. Med andra ord handlaren har beställt bilen på spekulation som fortfarande är om specnings bara och genom detta får du en kortare leveranstid.
av JimmyK
Tillslut skrev:Förstår jag rätt att handlaren kan ha beställt en xc90, vilken som helst, tidigare... Och nu specar han om den enligt min beställning?
Helt korrekt. Jag beställde min xc90 i slutet mars, letade då runt bland handlarna och fick tag i en handlare som beställt ett antal i oktober 2014 som gick att speca om. Så jag fick bilen i slutet av maj 15, trotts att jag beställde den först i slutet på mars.
av lirsa
Tillslut skrev:Volvo måste ha fått fart på bandet. Beställde förra veckan och fick leveransdatum vecka 9!
Edit: Det är en D5
Jag hade ett liknande fall: beställning mitten sept, leverans stramt innan jul. Ändrade till premium sound och inscription upgrade, blev framflyttad till mitten feb i stället. Har alltså väldigt mycket att göra med options och tillgång till dessa hos underleverantör. Vet t ex att skinnklädda instrumentbrädan som ingår i inscription upgrade är svår brist på.

Surt att behöva mentalt flytta fram det :D
av xcVolvo
Har skrivit på för min första "Nya Volvo" blev en XC90 R-Design D5 AWD i Electricsilver 7 sitsig .

Bilia Mälardalen, enl kontrakt som kom hem i fredags så lev ev v4.

Men jag vill inte ha bilen förrens i maj,det är trevligare att ta ut en ny i vårvärmen med sopade vägar .

Ska åka och prata med säljaren.
Användarvisningsbild
av volvonerd
Beställt (igen, denna gången definitivt), ännu något oklar leveranstid men det ger sig :)
Bilagor
07F9E8480CD99EC3B3DCBE4718CB1767.jpg
07F9E8480CD99EC3B3DCBE4718CB1767.jpg (244.29 KiB) Visad 647 gånger
av Twiy
Fattar ingenting beställde min R-Design i maj och får den idag. Nu säger du att du beställd i veckan och får v4 alltså 6 veckors lev?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Beställde en D5 R-design slutet av November, beräknad leverans v6 :D
Tror det har en del med tillval att göra, har varken luftfjädring eller läderklädd instrumentpanel vilket jag hört kan förlänga tiden en del.

"Sparade" ungefär 30k mot om jag beställt idag om man jämför de nya priserna, enda som är tråkigt är att jag inte får Pilot Assist v2 som kommer till S90, men man kan ju alltid hoppas att man får det vid framtida uppdatering.
Ser fram emot Android Auto också, det verkar ganska intressant. Undra bara när det kan tänkas komma.
av Twiy
Hade inte heller luftfjädring eller läderklädd instrumentpanel ?

Måste säga att Volvo fatalt misslyckats med deras nya vision om ta märket från mellanmjölk till premium.
Har läst både svenska och utländska forum. Just beställningstiden och hur dem sköter deras orderläggning är katastrof. Beställde min bil 1 vecka innan en kompis, han hade ca 70 000 kr mer i utrustning på sin bil men fick den 5 veckor innan mig ? Ringde fabriken och fick prata med någon på order som sa att deras system inte håller och att dem haft jättemycket problem. Ville lägga på mer utrustning men dem kunde inte garantera att jag skulle få bilen som beräknat utan att den med största sannolikhet skull hamna längst bak i orderhögen. Kan inte fatta att ett bolag stort son Volvo inte kan ha ett ordersystem som funkar? Kom igen!

Har själv kört mestadels Bmw och där kan du ändra din beställning en vecka innan den går i produktion. Man får reda på exakt när bilen skall tillverkas och när den levereras. Kan skilja en eller två dagar. Beställer man en Bil för över 600k förväntar man sig premiumservice därefter.

Just nu hoppas jag bara på att inte åka på alla barnsjukdomar som finns därute, verkar ju vara en del det med :(
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 44

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]