Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hawkx
Tråden har väl i stort sett klarlagt fjärrstart av värmare via nyckel:
* Classic levereras INTE med fjärrstart av värmare via nyckel. Funktionen är ren mjukvara och kan lätt "eftermonteras" för det facila priset av ca 3000 kr.
* Funktionen fungerar både med standard nyckel och PCC nyckel - men räckvidden skiljer.
* Funktionen har inget att göra med VOC - har man VOC kan man i stället fjärrstarta värmaren via app och behöver inte nyckelfunktionen.
av Lenardo
Ni som redan start av värmare via sin bilnyckel , hur man startar den på avstånd vet jag nu men om man av någon anledning
ångrar sig efter en stund ?
T.ex. är på ett kalas och sträcker ut handen ( m fjärrkontrollen ) startar värmaren.....men efter 15 min säger 'regeringen' -
" vi blir kvar en stund till "......går det att stänga av värmaren på nåt liknande sätt igen ??
Vet ni att manualen kostar dessutom 60 kr i tillägg......
Har redan bokat in tid för att få nedladdat mjukvaran.
av Hawkx
Du får gå ut till bilen och stoppa via färddatorn (vänster rattspak). Kräver dock bara nyckelläge 0, så det är bara att sticka in handen i bilen och fumla lite med rattspaken!
av Lenardo
Tack för svaret....hmmm hade hoppats slippa gå ut till en vintrig bil....vet du hur länge den arbetar ? Ställer jag in via klockan så är det 50 minuter . ( tror jag ) Detta är min första dieselbil någonsin och därmed min första separata värmare = är jättenöjd med den. Man blir verkligen bortskämd med värmaren. Och med bilen oxå...stortrivs med den !!
av dfredoracle
Bra med alla svar på tråden här. Har nyligen börjat använda motorvärmaren på min XC70 my15 och har en fråga:
- Om jag aktiverar motorvärmaren och efter några minuter, går ut och startar bilen, vad händer med motorvärmaren då?
Stängs den av automatiskt eller forsätter den att gå till en viss temperatur uppnåtts eller..?
- Jag hittar ingen temparatur inställning för värmaren. Var finns det eller kan jag inte reglera vilken temperatur som skall uppnås?
Användarvisningsbild
av daSea
Den fortsätter att gå tills rätt motortemp har uppnåtts

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]