- tor 12 nov 2015, 09:41
Hej!
Jag har en Volvo V70 II 2010 års modell.
Den har gått ca 8800mil och är fulllservad hos märkesverkstad.
Jag är 2a ägare på bilen. Första ägare var en säljare på bilfirman.
Den hade gått ca 1200mil när jag köpte den.
Jag har servat den hos Nybergsbil i Jönköping varje gång och på utsatt tid.
Nu häromdagen så stannade bilen när tanten var ute å körde. Alla lampor började blinka och bilen gick tungt å svänga och den stannade.
När den kommit in till Nybergsbil så påstår dom att det va nån spännrulle som lossnat och orsakat kamremsras.
Jag kan inget om bilar själv lite därför jag alltid lämnar in bilen när service lampan tänds.
Vad jag har förstått så ska kamremen byttas va 16000mil eller 18000mil lite osäker på vilket.
Men det jag undrar är lite vad det finns för garantier mot verkstaden då man servat bilen där alltid. Och något går sönder mellan 8000-10000mil innan det är tänkt att det skall bytas.
Vad jag sett så tar försökringen detta då bilen är yngre än 8 år och gått mindre än 12000mil. Men då innebär det en självrisk på 5000kr för min del.
Så jag vill bara ha en åsikt från er andra vad ni hade gjort i ärendet ?
Ha en trevlig dag!
Jag har en Volvo V70 II 2010 års modell.
Den har gått ca 8800mil och är fulllservad hos märkesverkstad.
Jag är 2a ägare på bilen. Första ägare var en säljare på bilfirman.
Den hade gått ca 1200mil när jag köpte den.
Jag har servat den hos Nybergsbil i Jönköping varje gång och på utsatt tid.
Nu häromdagen så stannade bilen när tanten var ute å körde. Alla lampor började blinka och bilen gick tungt å svänga och den stannade.
När den kommit in till Nybergsbil så påstår dom att det va nån spännrulle som lossnat och orsakat kamremsras.
Jag kan inget om bilar själv lite därför jag alltid lämnar in bilen när service lampan tänds.
Vad jag har förstått så ska kamremen byttas va 16000mil eller 18000mil lite osäker på vilket.
Men det jag undrar är lite vad det finns för garantier mot verkstaden då man servat bilen där alltid. Och något går sönder mellan 8000-10000mil innan det är tänkt att det skall bytas.
Vad jag sett så tar försökringen detta då bilen är yngre än 8 år och gått mindre än 12000mil. Men då innebär det en självrisk på 5000kr för min del.
Så jag vill bara ha en åsikt från er andra vad ni hade gjort i ärendet ?
Ha en trevlig dag!
- By MrS60II