NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter en påkörning av en älg av tidigare ägare så är rutan bytt i min bil, problemet är att jag har ett knarrande ljud som uppstår mellan 1800-2000varv. Inbillar mig att det kommer därifrån då det borde vara tyst annars. Har lämnat in bilen 3 ggr för detta problem. Notera även att detta hände månadsskiftet okt/nov 2014 så garantin har ju precis löpt ut om man ska vara noga. Fenomenet blir väldigt mycket tydligare när temperaturen är under 10 grader, därav har jag inte reagerat på hela sommaren.

1a gången, våren 2015, fick tillbaka bilen och då verkade den vara tyst. Fick även på köpet en reva i krockudden på ratten samt en skitig dörrsida.
2a gången, i början av oktober, de hade bilen några timmar, när den kom tillbaka var ljudet fortfarande kvar och panelen under ratten, panelen runt hastighetsmätaren samt luftutsläppet i mitten är ej tillbakamonterat ordentligt.
3e gången, igår, hade avsatt 4 timmar åt problemet. Ljudet kvarstår om det inte rentav blivit värre. samt att panelen under ratten inte heller denna gång är monterad ordentligt.

Vad kan man och ska man nu göra som kund? Ska man fortsätta klaga till problemet är åtgärdat? ev kräva att de plockar loss instrumentbrädan för att verkligen gå till botten med problemet?
Skulle gärna vilja ha lite tips och råd. Här är en liten film på eländet: https://youtu.be/ZreERAqZDKE. Tyvärr hörs motor och vägljud mycket mer i filmen än i verkligheten och det lilla man hör av knarrandet är betydligt värre.
Har dom försökt åtgärda problemet tre gånger?
Ja hade satt mig ner med säljaren som du köpt bilen av och förklarat problemet igen och hur mekanikern förstört din inredning.
Du kan försöka häva köpet el låta dom försöka igen. Det är så jävla korkat av dom att lämna ut en bil som inte är fixad. Annars ska dom ringa och meddela att dom behåller bilen nån dag tills dom fått hem delar som löser problemet.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]