Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har köpt en ny bil och upptäcker att BLIS saknas... tydligen så har kameran som sitter i sidobackspegeln tagit slut hos leverantör redan i våras...vet någon om Volvo kommer att eftermontera systemet när kamerorna finns tillgängliga?
olafixar skrev:Hej!
Har köpt en ny bil och upptäcker att BLIS saknas... tydligen så har kameran som sitter i sidobackspegeln tagit slut hos leverantör redan i våras...vet någon om Volvo kommer att eftermontera systemet när kamerorna finns tillgängliga?

Nej, BLIS har utgått.
Bilarna som beställdes efter att BLIS utgick såldes utan denna funktion.

Det går säkert att installera som reservdel men kostnaden lär bli hög och Volvo kommer inte att bidra.
BLIS med kamera har ja nu haft på två bilar. Inte en gång har jag haft nytta av systemet.
Jag tycker inte att du ska gråta för du gick miste om BLIS. Montera annars backkamera el rattvärme om du saknar det.
Blis är som Perra säger inge som du kommer sakna, men din säljare borde ju ha informerat om detta innan leveransen?
Det går inte att eftermontera då man inte kan ladda mjukvara för det.
Inget du kommer sakna... Jag har haft det i 4,5 år, ser inte att de tillför något.

Att en blis-spegel sedan kostar 6kkr att byta om något går sönder är ju ingen fördel heller direkt...
av para
Säkerhetsbältet i bil bil har jag aldrig haft nytta av, har haft det i alla mina bilar under 25 år. samtidigt är det inget jag skulle vilja vara utan. Samma med BLIS
Tycker BLIS funkar bra, missar aldrig nån bil i döda vinkeln, är 100% träff där.
Falskblinkar ibland när nån regndroppe hänger på linsen men vad gör det?
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]