Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
joel80 skrev:Perra! Du skulle tagit en V60 D5 TE! Inte så stort steg upp från din beställning. ;)
Vi funderade på en D6 och den landade på 660 före rabatt :shock:
Sambon har 3mil enkel till jobbet så det skulle absolut funka.
Hade TE bilarna haft nya VEA med 8-steg lådan hade det nog blivit en sådan.
Nu landade på 480 efter rabatt och då har den allt som ja vill ha. Skippade RSE, DAB, Digital TV och barnsäkerhetslås i bakdörrarna. Annars allt. Polestar ger 233/500 så den blir nog kvick i omkörningar 8)
Användarvisningsbild
av joel80
Perra83 skrev:
joel80 skrev:Perra! Du skulle tagit en V60 D5 TE! Inte så stort steg upp från din beställning. ;)
Vi funderade på en D6 och den landade på 660 före rabatt :shock:
Sambon har 3mil enkel till jobbet så det skulle absolut funka.
Hade TE bilarna haft nya VEA med 8-steg lådan hade det nog blivit en sådan.
Nu landade på 480 efter rabatt och då har den allt som ja vill ha. Skippade RSE, DAB, Digital TV och barnsäkerhetslås i bakdörrarna. Annars allt. Polestar ger 233/500 så den blir nog kvick i omkörningar 8)
Hm.. jag landade på ca 495k med en D5 TE, före supermiljöbilspremien.. så ca 455K efter.
Då mer rätt mycket lull lull.. Summum, Driver Support, backkamera, metallic, vinterdäck på 17", VOC o.s.v.. :)
Men ja.. synd att dom inte gjort en hybrid med VEA-motorn och nyaste lådan. :(
Användarvisningsbild
av Perra83
495k för din D5 TE va inte så farligt ändå. Försvinner supermiljöbilspremien helt vid årsskiftet?
Volvo borde ha gjort mer reklam för hybriderna och på något vis meddela om premien. En del kanske bara ser priser på Blocket och på "Bygg din Volvo" och inte vet vilka priser det blir efter handlarens rabatt och sedan superpremien på det.

Har du fått upp din bil på Min Volvo än?
Användarvisningsbild
av Bosse78
Verdi skrev:Jag tycker det är rent ut oproffsigt av Volvo att vara såhär otydliga med vad man får. För mig hade nästan bristen på rattvärme varit en dealbreaker. En liten skitgrej för många kanske men det är ju ljuvligt skönt. Vill jag inte vara utan. Sitta med handskar och frysa? Nej tack.
Jag kände att det kvitta om jag fick rattvärme eller inte, men nu efter att jag haft bilen i en vecka känner jag att det är guds gåva till människan :D Så sjukt mysigt :-)-)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Kan bara hålla med o då har det knappt varit under nollan här i skåne :)
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 116
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden