- tis 10 nov 2015, 20:46
Hej! Har ett jädra klurigt problem med min 850, det är en vanlig SE 2.5 sugis och jag blir snart tokig. Började med att den en dag helt plötsligt dog ca 3 sekunder efter motorstart. Varenda gång. Läste mig till en massa information och bytte bränslerelät. Ingen vidare skillnad, så fortsatte med att byta bränslepump och har efter det även slängt i en ny luftmassemätare. Nu till det spännande. Den startar och går kanonfint, i allt mellan 2-8 sekunder, sen dör den sakteliga, ibland hostar den till på 200 varv och kommer tillbaka några sekunder, för att sedan dö helt igen. Och vid enstaka tillfällen går den som en klocka! Hur länge som helst, och jag har till och med varit ute och kört en sväng. Sen dagen efter är det samma problem.
Känns som att det fortfarande är något med pumpen eller styrningen till den, för jag hör den ju när jag slår på tändningen en liten stund, sedan när jag startar bilen är det som om den inte går, trycket försvinner och bilen dör. Efter att bilen dött går pumpen igång igen några sekunder, tills den byggt upp tryck och sedan blir det tyst igen.
Finns det möjligen någon som känner igen dessa symptomen? Skulle vara evigt tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh
Mattias
Känns som att det fortfarande är något med pumpen eller styrningen till den, för jag hör den ju när jag slår på tändningen en liten stund, sedan när jag startar bilen är det som om den inte går, trycket försvinner och bilen dör. Efter att bilen dött går pumpen igång igen några sekunder, tills den byggt upp tryck och sedan blir det tyst igen.
Finns det möjligen någon som känner igen dessa symptomen? Skulle vara evigt tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh
Mattias