Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jonnybcool skrev:Jag är också lite nyfiken på vilket av systemen jag har på min bil då jag eventuellt ska köpa andra sommarfälgar, om jag nu måste köpa med givare eller ej. Står att min är tillverkad December 2014 på transportstyrelsen.
Har dessa ventiler: Bild
V70 skall enligt uppgift inte ha samma problem med blandade bilar, där skall det var iTPMS-system på dem rakt över.
Det förstärks ju av svart gummiventil :)
para skrev:Kanske en ledtråd? Min är tillverkad i Maj 2015 och slutar på -236739 så jag har iTPMS

XC70 -2016
Indirect TPMS (iTPMS) contains an application.
Direct TPMS (dTPMS) contains sensors and an application, and is used on cars to Ch -213265.
Var hittade du den texten?
Saxat från manualen,
Det finns två system av däcktrycksövervakning, TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) och TM (Tyre Monitor). Vid osäkerhet om vilket system bilen har, öppna menystystemet MY CAR och sök fram bilens inställningar:
Menyn Däcktryck används om det är TPMS, se Däcktrycksövervakning (TPMS) – allmänt
Menyn Tryckövervakning används om det är TM, se Däcktrycksövervakning (TM).
Har man TPMS ska det ju gå att stänga av enligt manualen men den enda menyn jag har på my car är däcktrycksövervakning och så kan jag endast välja kalibrera inget annat. Har inte bytt till vinterdäck än men får väl se om det kommer upp nått larm då eller om det är lugnt, fick med vinterhjul i köpet.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]