Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Sugen på att ta bort skyddet som sitter original och montera en riktig skyddsplåt. Volvo (bilmånsson) vill ha 3000 :- för delen utan montering. Då är den i aluminium. Jag har också hittat en kopia här http://www.transportstyling.se/tillbeho ... 2008-.html
Den är i stål så den är säkert något kilo tyngre men troligtvis försumbart. Jag kommer bara behöva en ordentlig hasplåt på somrarna. Då kan det hända att jag kör i bergsmiljö på oasfalterade vägar av skiftande kvalité utomlands så det är lika bra att ha ett riktigt skydd.

Så, vad tycker ni. Ska man köra Volvo original i alu för 3000 eller den från transportstyling i stål för halva priset?
av Alexas
Perra83 skrev:Transportstyling har även en i 5mm alu för 5250kr. Stålplåten är den bara målad? Tänkte om den rostar med tiden.
Bra tanke där med rosten. Den sitter ju väldigt lättillgängligt för salt :)
Användarvisningsbild
av apersson850
Alexas skrev:Den gamla kostade 1800 :- enl bilmånsson. Den tillverkas dock inte mer utan är ersatt av en ny som kostar 3075 :-
Aha. Då kanske jag har den gamla? Tror jag lät montera min hösten 2012 eller nåt.
av Alexas
apersson850 skrev:
Alexas skrev:Den gamla kostade 1800 :- enl bilmånsson. Den tillverkas dock inte mer utan är ersatt av en ny som kostar 3075 :-
Aha. Då kanske jag har den gamla? Tror jag lät montera min hösten 2012 eller nåt.
Troligtvis. Men jag undrar verkligen vad Volvo ändrat som motiverar en dubblering av priset :S

Jag ringde precis transportstyling. Delen är rostskyddad. Den är grundad med rostskydd och därefter färgen. Men det rostskyddet lär ju inte hålla för evigt. Hmm... Svårt det här alltså.
Användarvisningsbild
av Perra83
Alexas skrev:
apersson850 skrev:
Troligtvis. Men jag undrar verkligen vad Volvo ändrat som motiverar en dubblering av priset :S

Jag ringde precis transportstyling. Delen är rostskyddad. Den är grundad med rostskydd och därefter färgen. Men det rostskyddet lär ju inte hålla för evigt. Hmm... Svårt det här alltså.
Då hade jag köpt Volvos för ca 3000kr som är av alu.
av Alexas
Funderar på att göra så ja. Men kommer isåfall avvakta. Köpt ny ratt och behövde byta bakljuset denna mån så får ta det lite lugnt nu :) behöver det inte på länge ändå.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jsg har aldrig behövt min. Har inte dunkat i den, alltså. Däremot har jag kört av clipsen som håller underkanten på plasten runt dörrtrösklarna. Men plåten kostade mindre än ett tomt oljetråg, för att inte tala om allt besvär om man råkar slå hål på det. Lät sätta dit min plåt efter övningar där jag utnyttjade 18 av de 21 centimetrarna markfrigång över ett stenparti (var ute och tittade under innan jag vågade fortsätta). Tänkte bättre sätta dit plåt innan än önska man gjort det efteråt...

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]