Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en s80 2.4d -07 (som är tillsalu om någon är intresserad:) ) den dirker nästan jämt 0.63 och ca 0.9 med 1700kg husvagn efter. Inte farligt tycker jag. 0.59 är det lägsta jag kört den på.
av Gameburg
Dieselboxen lurar datorn så jag tror dessvärre att förbrukningen ligger kvar på tidigare nivåer, sällan man gör så stora besparingar i bränsle med hjälp av plug-in boxar även om de påstår motsatsen. Haft 3 dieselbilar med plug-in box alla drog mer eller mindre exakt som utan box, dock med lite mer pulver i motorn ;-)

Min D5:a drar 0,65 l/mil vilket är normalt...
Senast redigerad av 1 Gameburg, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
julinfredrik skrev:Jag har löst min "oro" för att jag tyckte att den drog mycket, köpte mig en dieselbox istället. Så nu ligger jag på 0.5 i snitt :-)
Dieselboxen sprutar ju in mer diesel, men rapporterar till motorstyrning/färddator helt fel värden att man skulle sprutat in mindre.
av AndS
julinfredrik skrev:Jag har löst min "oro" för att jag tyckte att den drog mycket, köpte mig en dieselbox istället. Så nu ligger jag på 0.5 i snitt :-)
Den var bra :) du stoppade in en box som gör att förbrukningsdatorn inte längre stämmer. En box som ökar bränsletryck kan ju aldrig minska förbrukning då den inte påverkar styrsystemet. Lite som att dämpa sin oro för att man har magsår med smärtlindrande medel.
Men jag tror att du driver lite med oss 8)

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]