Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Hakka 8 är ju snabbaste dubbdäcket i världen, varför välja något annat :)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Bosse78 skrev:Blir nog 235/40 eftersom det rekommenderas enl manual.

2 frågor till:

1. Är det värt 700kr till totalt att köpa Hakka 8 istället för 7 ?
2. Kan dom lägga däck på fälg på Bilia och vet nån vad dom tar för det isf ?
1 Ja men finns bättre priser

2 Har du fälgar så rekommenderar jag o göra det någon annanstans än Bilia om de inte har någon riktigt bra kampanj finns betydligt billigare ställen, skall du även ha fälgar får du får du be snällt om o få riktigt bra rabatt på Bilia

Visste inte ena att Hakka 7 tillverkades längre eller är det lager däck kolla isåfall datummärkningen
Användarvisningsbild
av Bosse78
Känns som alla däckverkstäder i närheten där jag bor har dåligt omdöme. Kan man misslyckas med att lägga på däck ? Nån som kan rekommendera en bra däckfirma i sthlm ?
Användarvisningsbild
av na96gen
Kolla Däckonline, lokala däckverkstädetna kunde inte matcha priserna på mina Hakka8 ens om jag tog bort momsen.
Jag valde 245/40 till mina då det är rekommenderat på 12or blev 235 från my14 tror jag.
Däckonline har partners där du lägger på däcken, finns säker många runt dig. Bra är att du kan läsa omdömmen om dem.

En sak som också är viktig är att du får rätt lastindex, tex är hakka8 i 225 för klena för min V70. Visst håller de sälert men jag vill veta att de klarar fullast i hastighet med utan att gå sönder.
Användarvisningsbild
av Bosse78
na96gen skrev:Kolla Däckonline, lokala däckverkstädetna kunde inte matcha priserna på mina Hakka8 ens om jag tog bort momsen.
Jag valde 245/40 till mina då det är rekommenderat på 12or blev 235 från my14 tror jag.
Däckonline har partners där du lägger på däcken, finns säker många runt dig. Bra är att du kan läsa omdömmen om dem.

En sak som också är viktig är att du får rätt lastindex, tex är hakka8 i 225 för klena för min V70. Visst håller de sälert men jag vill veta att de klarar fullast i hastighet med utan att gå sönder.
Det var just dom Däckonlineanslutna verkstäderna jag talade om som fått dåligt betyg, inte just gällande att kränga på däck dock. Var även därför jag fråga hur mkt fel man kan göra egentligen när man lägger på däck.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Bosse78 skrev:Känns som alla däckverkstäder i närheten där jag bor har dåligt omdöme. Kan man misslyckas med att lägga på däck ? Nån som kan rekommendera en bra däckfirma i sthlm ?
http://www.skanstullsdack.se gör mina däckjobb, senast i veckan då de la på nya vintergummin på vinterfälgarna.

.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]