Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lirsa
Tillslut skrev:Då blev det affär idag. Lade till Polestar och Michelin XIce dubb.
Snyggt :D . Jag tog också 19" men hakka 8 dubb istället.
av wolv
Detta är mitt första inlägg här. :)
Jag beställde en T8 i juni och den 8 december är den klar från fabrik enligt plan! Det har varit en lång väntan och det känns riktig kul att det snart äntligen är dags. Kan tillägga att jag beställt infällbart drag och jag vill att den ska eftermonteras av ekonomiska skäl. Har frågat handlaren om detta vid ett par olika tillfällen och han har försäkrat att den eftermonteras hos dem.

Är det någon här som redan fått sin T8?
Användarvisningsbild
av volvonerd
Drag eftermonteras alltid (monteras ej i fabriken), så där kan du vara lugn! Däremot har Volvo problem med den elektriska / infällbara kroken vad det verkar, hört om kollegor till vänner som ännu inte fått sina monterade och fått bråka med handlaren om att de ska stå för kostnaden för att sätta på fast drag temporärt, för att man ska kunna dra upp båten ur vattnet till exempel... Vill själv ha det, så en av prylarna som gör att jag ännu inte kommit mig för att beställa (elektriska 3:e raden den främsta).
Användarvisningsbild
av sura56
volvonerd skrev:Drag eftermonteras alltid (monteras ej i fabriken), så där kan du vara lugn! Däremot har Volvo problem med den elektriska / infällbara kroken vad det verkar, hört om kollegor till vänner som ännu inte fått sina monterade och fått bråka med handlaren om att de ska stå för kostnaden för att sätta på fast drag temporärt, för att man ska kunna dra upp båten ur vattnet till exempel... Vill själv ha det, så en av prylarna som gör att jag ännu inte kommit mig för att beställa (elektriska 3:e raden den främsta).
Det infällbara draget monteras i fabriken direkt på banan. ( om det gäller alla marknader eller om det är valfritt vet jag ej)
av wolv
XC90_Executive skrev:Beställde i juni och klar 8 december??! :shock:

Jag beställde i januari och den ska vara klar i januari-februari nästa år! :???:
Japp, sån tur har jag haft! :o Men anledningen till detta gick upp för mig i förra veckan. Jag ringde säljaren och skulle lägga till luftfjädringen som jag haft beslutsångest över i månader. Han kollade direkt med Volvo och fick då beskedet att det skulle förlänga leveransen med minst 3 månader. Han trodde det var så att de initialt ställt in fabriksbandet på bilar utan luftfjädring initialt. Eller så är det så att man har lite tuning kvar att göra på 4C för XC90 kanske..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Låter konstigt med 3 månader för det! :o

Men har kryssat för alla tillvalen, så det kan mycket väl vara något som är försenat. Men tycker ändå att en januaribeställning borde komma tidigare!
av XC90freak
Beställde Oktober 2014, T8, full tillval kryssat, har fått ändrat leveransdatum några gånger. Senaste beskedet är slutet av februari 2016. Skulle komma v.43 2015 från början..
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 44

Jag väcker upp den här tråden igen[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Har bilen ingen app för att visa den aktuella[…]

Tack för infon :) Ja detta verkar ju vara ett[…]

Volvo Assistans - och sedan?