Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade hellre sett en bild på bilen :)
palmqvist skrev:Hade hellre sett en bild på bilen :)
Finns i "någon som är väntanstider" tråden ;)
Dock inte sett bilen i dagsljus själv än :oops:
Så finns inga bra bilder men här är två mörka bilder iallafall :)
Bilagor
IMG_1804[1].JPG
IMG_1804[1].JPG (931.28 KiB) Visad 1489 gånger
IMG_1803[1].JPG
IMG_1803[1].JPG (1.18 MiB) Visad 1487 gånger
Du får passa på o kolla på lunchen :)
Okej, jag köper poängen med fuktsensor. Märkligt att det inte är standard, som sagt.

havsutter: Din upplevelse låter ju inte helkul. Jag har inget problem med att bilen går på 10 % bensin. En sådan inblandning innebär ju en marginell merkostnad (typ 20 öre per mil). Soppan måste ju ändå bytas ut för att inte bli för gammal i tanken. Däremot skulle jag inte ha lika lätt att acceptera att en gaskonvertering för 60 000 kronor gör bilen märkbart sämre att köra. Det vore inte alls okej. Har du fått din bil undersökt av verkstad?

AndreasThn: Riktigt bra kilopris :) Hur ser gasmätaren och höjningen av lastrumsgolvet ut i din bil?
Jag har inget problem med att bilen går på 10 % bensin. <==Inte jag heller, bara man är tydlig med att förmedla informationen. Med min körstil så ligger jag nog i den undre delen av soppainblandningen

En sådan inblandning innebär ju en marginell merkostnad (typ 20 öre per mil). Soppan måste ju ändå bytas ut för att inte bli för gammal i tanken. Däremot skulle jag inte ha lika lätt att acceptera att en gaskonvertering för 60 000 kronor gör bilen märkbart sämre att köra. Det vore inte alls okej. Har du fått din bil undersökt av verkstad? <== Yepp. Fick programvaruuppdatering av en WestPort kille som kom till "min" verkstad.

Märker inget ryck vid övergång efter start till bensin, det är riktigt bra jämfört med tidigare modeller. Men jag hoppas att min bil är en betaversion av deras konvertering även om WestPort inte är några rookies på området...

Jag hoppas verkligen Volvo gör en storsäljare av den här bilen... men man måste ha kvalité hela vägen ut i återförsäljarledet och verkstad.

p.s.
ni som fått er bil levererad; hur ser det modifierade tanklocket ut? Mitt är inte ens i linje med resten av karossen.
d.s.
Ingen ryckighet vid övergång till gas efter start, alltså. Men du är ändå inte nöjd med gången hos motorn? Är det vid kraftigare acceleration som det inte funkar bra?

Hur ser serviceintervallen ut på denna? Brukar ju vara 1500 mil på gasbilar generellt.
tacho skrev: AndreasThn: Riktigt bra kilopris :) Hur ser gasmätaren och höjningen av lastrumsgolvet ut i din bil?
Har inte mkt jämföra med då jag aldrig tankat gas innan, dock hört att det skall vara bra och prisvärd biogas i Thn.

Fixar bilder efter helgen då jag är på resande fot nu och bilen står i garaget hemma.
Senast redigerad av 1 AndreasThn, redigerad totalt 0 gånger.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]