NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har köpt en vanlig Bluetooth-mottagare som jag har liggande i armstödet, kopplat på AUX-porten och strömförsörjs via en diskret USB-kabel ifrån det bakre 12v uttaget. Kostade 200spänn på Kjell&Co...

Funkar kanon att strömma Spotify ifrån mobilen, och ljudet mutar direkt vid trafik eller inkommande samtal på handsfreen...
Köpte en sån här från ali*press. Runt 11dollar.

Fick även med ciggplugg för laddningen.

Fungerar faktiskt riktigt bra både som handsfree och spela musik via.
Särskilt bra är att det går att pausa/svara och byta låtar på den där pucken.
Bilagor
handsfree.JPG
handsfree.JPG (14.25 KiB) Visad 3755 gånger
Hur är kvalitén på den där pucken?
Påminner lite om Belkin-pucken som jag tidigare hört gott om (i C30 och S40 framförallt) men en vän som satte den i sin BMW var sjukt besviken på ljudkvallen och framförallt samtal.

Edit:
Jag har själv en lösning som fungerar idag, kör med en Sony SBH20-dongel och det funkar utmärkt men skulle eventuellt vilja ha något mer permanent så man kan dra kablar under mittkonsolen och fästa en såndär puck på ett lämpligt ställe.
Jag ska erkänna jag är ingen finlyssnare och har inte särskilt höga krav.
Kvaliteten är helt godkänd. Jag har hört värre saker.

Just nu har vi pucken liggandes framför växelspaken, då är den enkel att knappa på.
Men det är inte direkt optimal placering för mikrofonen.

Jag skulle betygsätta den såhär
Ljuduppspelning 9/10 (Har inget bättre att jämföra med i blåtandsstreaming)
Smidighet 10/10
Användarvänlig 10/10 (Byta låt, höja volymen på telefonen, svara och pausa)
Handsfree - (Jag pratar sällan telefon i bilen så kan inte betygsätta det riktigt, svara och föra ett samtal går bra. men mikrofonen skulle nog vara bättre placerad.)

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]