Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilnörden skrev:
Sharkbait skrev:Går det att montera LED-dimljus på Volvo XC70 08-13 som det sitter på Volvo XC70 14- ?

Vad behövs för att det skall fungera?
Ja, det gör det, inget mer än armaturerna.

Okey, så man behöver inte byta ut ramar eller infästningar utan bara byta ut själva lamphuset och kontakten är Bolt on? Låter smidigt för en gångs skull.
Japp
Vad säger besiktningen om det då? Har fått för mig att det egentligen bara är någon form av DRL, och inget riktigt dimljus.

Men har jag fel så är det ju klart intressant att titta på ;p
De gnällde på mina då jag bytt, o sa nästa gång vill vi inte se de, då tyckte jag säkringen bara så sa de inget
Bilnörden skrev:Jag besiktigade med dom på min, dom är ju e märkta, så det finns väl inte så mycket för dom o säga.
Har du Volvo orginal LED-dimljus? De säljs hos Vparts men annars är de svåra att hitta.
haggen skrev:Är det inte bara att köpa ett par H8 LED-lampor?
Absolut inte. LED ger varken ljusbild eller tillräckligt mycket ljus för att fungera som dimljus och givetvis ej e-märkta så det fallerar på alla plan. Att det av misstag kan gå igenom ibland säger mera om slapphäntheten än om hur bra saker är. E-märkningen på armturen försvinner vid byte från den 35w halogenlampa märkningen avser och det finns ingen e-märkt led som kan ersätta. Bara dumsnålhet att kasta i H8 LED när svaret serveras i Volvobutiken eller Vparts inom landet så at ha en smart lösning så enkelt är inte att fnysa åt eller undvika att följa.
Hade LED lampa av den typ som nästan gav ljusbild("Osram "50w") innan jag bytte till äkta DRL och skillnaden är som natt och dag.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]