NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
grillchips skrev:C30 (och även C70? P1or hela bunten!) är väl identiska invändigt? Förstår inte alls varför den Brodit-hållaren inte skulle funka till V50. Hade jag varit du hade jag skickat ett mail och försökt ta reda på vad som möjligt kan skilja de åt. :)
Kan tänka mig att C70 har tjockare a stolpar i fall den skulle slå runt så inte rutan viker ner sig, men c30?
Har mailat fick inget svar, då var jag så seriös så jag ringde, tyvärr så hade de ingen aning om var skillnaden var, men hon jag pratade med tyckte att, hade den passat till s40/V50 så borde den ha funnits med under deras tillbehör, men man får väl beställa och ev sälja den vidare till en c30/c70 ägare
Användarvisningsbild
av grillchips
Det är sant, det kan ju vara en faktor förstås. Är den dyr?
Fasen... Borde ju jobba nu men kommer istället försöka ta reda på vad tusan det kan vara för skillnad. Återkommer (om jag hittar något.) :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Kan inte svära på att jag hittat rätt, men OM jag gjort det och förstår det rätt så ÄR a-stolpen lika på C30/S40/V50.
http://www.volvopartswarehouse.com/p/Vo ... 71594.html

I sökningen där utgick jag från en C30, letade upp a-stolpen och klickade på vilka fler bilar den passar på varpå S40 och V50 listas. Det är det närmsta jag kommit efter en halvtimme på Google...
Användarvisningsbild
av Mini_ice
grillchips skrev:Det är sant, det kan ju vara en faktor förstås. Är den dyr?
Fasen... Borde ju jobba nu men kommer istället försöka ta reda på vad tusan det kan vara för skillnad. Återkommer (om jag hittar något.) :D
De räcker för mig, hoppas du har rätt bara, hållare är beställd, lev tid ca 1,5v. Återkommer naturligtvis när jag provat den. Beställde den från lokal återförsäljare 259:-
Användarvisningsbild
av oskich
Undrar hur länge tillverkarna av dessa fristående GPS:er kommer överleva, med tanke på hur kraftfulla navigationsapparna har blivit numera. Min Garmin har legat i handsfacket och samlat damm, sedan jag provade Waze för 3år sedan... Gratis och överlägsen på att omdirigera en runt trafik & poliskontroller :-)
Användarvisningsbild
av grillchips
Samma här. Senast jag skulle rota fram min Garmin så hittade jag inte sugproppsfästet till rutan, så jag slängde in navigatorn i handskfacket igen och satte fast luren i mobilhållaren och startade Waze.
Användarvisningsbild
av Micce1980
oskich skrev:Undrar hur länge tillverkarna av dessa fristående GPS:er kommer överleva, med tanke på hur kraftfulla navigationsapparna har blivit numera. Min Garmin har legat i handsfacket och samlat damm, sedan jag provade Waze för 3år sedan... Gratis och överlägsen på att omdirigera en runt trafik & poliskontroller :-)
Kommer att hålla i sig bra så länge det är relativt dyrt att använda datatrafik utomland tror jag. Men försäljningen bör lämpligtvis gått ner på sista tiden. Waze har kypat upp sig ordentligt, framförallt med senaste uppdateringen. Fördelen med att inte navigera med mobilen är väl med att samtal inte bryter navigeringen. Dock borde de ta bort polisvarningen snarast anser jag, kan inte alls förstå att Google har det kvar. Vid kortare färder då gps behövs kör jag med Waze, vid längre en "riktig gps".

Visst kan man köpa en "riktig" gps app med te.x. europakartor men de är inte vad jag själv kallar prisvärda fortfarande.
Användarvisningsbild
av P210
Väntar bara på att man ska kunna docka i mobilen i mittfacket och få skärmen speglad på en större inbyggd (pek)skärm...
Det närmar sig med Android Auto https://www.android.com/auto/ och Carplay http://www.apple.com/se/ios/carplay/ men måste det vara så krångligt, hade gärna sett en lösning typ docka i en laptop till en extern LCD-skärm - bara att smäcka i och få upp bilden utan appanpassningar och begränsningar...

Sett en smart lösning i några Renaultmodeller, en portabel TomTom fälldes in i panelen bakom en ram som gjorde att den såg hyfsat integrerad ut och interagerade lite mer med bilens system - trafikinfo via RDS, fartinfo etc, en liknande snygg dockning av mobilen kanske hade funkat, skärmarna blir ju större och större!
Bild Bild
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Skulle ju vara perfekt att bara kunna docka mobilen via antingen bt eller lightning mini usb, alt bygga in ett android system i bilen?? Dock mer anpassat för bil, tex förhindra installation av spel o så men spotify, gps samt integrera med bilens meny.. Kan ju inte vara några större problem..

Då jag inte har bestämt mig om jag ska sätta mobilen eller en lös gps på brodit hållaren.
Användarvisningsbild
av grillchips
Mini_ice skrev:... alt bygga in ett android system i bilen?? Dock mer anpassat för bil, tex förhindra installation av spel o så men spotify, gps samt integrera med bilens meny...
=
P210 skrev: ... Det närmar sig med Android Auto https://www.android.com/auto/...

:D
B230fk saknar kraft

Normalt ligger väl bränsletrycket p&arin[…]

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&ari[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]