- ons 04 nov 2015, 02:19
Jo jag börjar tröttna på min S70GLT 00a (för slö) och har kollat lite på blocket. Har då sett att det finns en variant av S70 nämligen T5 240 hk motor o manuell låda verkar kul jag har ej bråttom med köp vill ha tag i en som har högst 20 k på mätaren typ inget sönder skruvat sönder trimmat osv en gubb bil med andra ord :) .
Det jag lurar på är om de drar mer soppa .
Är det ännu mer huvevärk än med min bil de är ju inte nyare än min tänkte på om det trillar isär lika mycket saker som på min eller mer :) .
ÄR det lika mycket eller samma lull lull i T5 modellerna som i min tror jag har det mesta utom elinställda säten o taklucka inte så insatt i det där.
Reserv delar finns det lika mycket som till min både nytt o på skroten där jag ofta skaffar grejor.
Priser på reservdelar är det ungefär det samma eller dyrare.
Pris bild på fina o ganska lågmilade omskötta svensk sålda bilar.
Är det nått fart i de här bilarna :) .
Sen har vi ju s80 osv men jag gillar S70 karossen bättre än de senare men det är väl inte huvudsaken.
Just nu var det väl just inget som tilltala mig på blocket vad gäller S70.
Det jag vet är att nån beggad skoda pugart osv lär det inte bli. Det är volvo som gäller :)
Ös på med åsikter om ni har lust. Med vänlig hälsning GS.
Det jag lurar på är om de drar mer soppa .
Är det ännu mer huvevärk än med min bil de är ju inte nyare än min tänkte på om det trillar isär lika mycket saker som på min eller mer :) .
ÄR det lika mycket eller samma lull lull i T5 modellerna som i min tror jag har det mesta utom elinställda säten o taklucka inte så insatt i det där.
Reserv delar finns det lika mycket som till min både nytt o på skroten där jag ofta skaffar grejor.
Priser på reservdelar är det ungefär det samma eller dyrare.
Pris bild på fina o ganska lågmilade omskötta svensk sålda bilar.
Är det nått fart i de här bilarna :) .
Sen har vi ju s80 osv men jag gillar S70 karossen bättre än de senare men det är väl inte huvudsaken.
Just nu var det väl just inget som tilltala mig på blocket vad gäller S70.
Det jag vet är att nån beggad skoda pugart osv lär det inte bli. Det är volvo som gäller :)
Ös på med åsikter om ni har lust. Med vänlig hälsning GS.
Det är lika bra o lägga ner hela skiten.