Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

det är ändå märkligt att inredningen (stolar/skinn) framförallt inte är mer slitet då denna har gått 20000+mil

mycket som är skumt här
Slugt... I denna annonsen nämns inte miltalet... Lite märkligt då bilmodell, årsmodell och miltal är det mest grundläggande i en annons. Bara intervallet i den grå rutan längst upp.
Men det kanske har sin förklaring.... :wink:

/mattias
Användarvisningsbild
av Bosse78
Inga mail = oseriöst när det gäller denna pris klass.

Maila en fråga är för oseriöst om man ska köpa bil för 165k? :D Rätt oseriöst o särskriva prisklass tycker jag :wink:
av Periodare
ThunderAce skrev:det är ändå märkligt att inredningen (stolar/skinn) framförallt inte är mer slitet då denna har gått 20000+mil

mycket som är skumt här
Det är jag som är TS. Känner som sagt killen som sålde den 15/10 med ca 29700mil på mätaren. Av de milen har den nog gått 25000mil på långkörningar med enbart förare. Insidan ser lika bra ut som min lika gamla bil som gått 9000mil. Utsidan är också rätt OK, lite blästrad i fronten och något stenskott på en a-stolpe som börjat rosta. Känns väldigt bra för de milen. En taxi med samma mil är mycket sämre.
av Periodare
Kimmen90 skrev:Kan motorn vara bytt och därför en ny mätarställning?

Nädå. Såldes som sagt 15/10. Då gick den riktigt bra trots 29700mil. Vad jag kan minnas har den nog bara fått service och normala slitagedelar bytta. Tror iofs den fick modulen för backvarnarna bytt för ett tag sedan.
av perhall
Kimmen90 skrev:Kan motorn vara bytt och därför en ny mätarställning?
Ny eller bytt motor ändrar ju inte bilens mätarställning. Det kan visserligen vara intressant tilläggsinformation, särskilt om bilen gått riktigt långt eller är av en modell med typiska motorfel. Men resten av bilen har ju inte gått mindre för det.
av Desmodue
ThunderAce skrev:det är ändå märkligt att inredningen (stolar/skinn) framförallt inte är mer slitet då denna har gått 20000+mil

mycket som är skumt här
Överdragsklädsel?

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]