Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Slasse
Om jag förstod min säljare rätt så har jag fått ett produktionsdatum i slutet på November (beställde bilen i måndags förra veckan) så om jag förstått allt rätt. Finns det en sportslig chans att jag får se bilen innan jul? Dragkrok osv ska göras på plats i Stockholm.

Eller har jag missförstått något här?
Användarvisningsbild
av Micksson
Slasse skrev:Om jag förstod min säljare rätt så har jag fått ett produktionsdatum i slutet på November (beställde bilen i måndags förra veckan) så om jag förstått allt rätt. Finns det en sportslig chans att jag får se bilen innan jul? Dragkrok osv ska göras på plats i Stockholm.

Eller har jag missförstått något här?
Beställde våran den 24/10 och det var ingen stor chans att få den innan jul.. Men jag hoppas ju så klart. :) Beställde i Göteborg.
Användarvisningsbild
av joel80
Du ska nog inte ha för stora förhoppningar.. Produktionsdatum är alltså när dom börjar bygga.. Jag beställde min 15/9 som sagt.. produktionsdatumet (sista dagen för ändringar) var 14:e oktober.
Verkar som att bilen kommer komma till handlaren runt den 16:e nov.. sen ska dom ha den en vecka för att leveransfixa mm.. tar inte så lång tid, men man måste få en "slot" på verkstan när bilen väl kommit. Pratade idag med säljaren som sa att dom haft lite svårt med att få fram vinterdäck nu p.g.a så hög orderingång... men han trodde det var lite bättre ställt för V60 än för V70. Då kan det bli nån veckas till väntan om man har otur.
Min lekmanna-gissning är att din bil kommer till din handlare dagarna innan jul eller i mellandagarna, men att du inte kommer kunna hämta ut den innan årsskiftet. :)
av peppe67
Krollspell skrev:
peppe67 skrev:Jag har beställt en XC70 Summum :-)
Leverans är planerad till torsdag så just nu känns det som på julafton när man var barn, tiden segar sig fram :-(
Grattis till en skön kärra -)
Det står "Polwstar så fort det tillåts" i din signatur, vad menar du med det?
av peppe67
Krollspell skrev:
Leverans är planerad till torsdag så just nu känns det som på julafton när man var barn, tiden segar sig fram :-(
Det står "Polestar så fort det tillåts" i din signatur, vad menar du med det?
Användarvisningsbild
av Krollspell
peppe67 skrev:
Krollspell skrev:
Det står "Polestar så fort det tillåts" i din signatur, vad menar du med det?
Eftersom D5 motorn fortfarande finns till XC70 (inte till V70) så måste man vänta till nästa årsmodell, dvs. my17, släpps innan man får uppgradera.
Du får annars nästan samma effekt (215-220 hk) för ca 30 000 kronor billigare än vad en XC70 D5:a skulle kostat.
av peppe67
Krollspell
Jag kollade på polestar.se och enligt ett pressmeddelande från den 28/10 har de nu släppt uppgraderingen till D4 motorn av 2016 års modell :D
Användarvisningsbild
av Krollspell
peppe67 skrev:Krollspell
Jag kollade på polestar.se och enligt ett pressmeddelande från den 28/10 har de nu släppt uppgraderingen till D4 motorn av 2016 års modell :D
Tyvärr tror jag dom avser den 4 cyl Vea D4, inte de 5 cylindriga D4. Vea D4 motorn kommer väl att landa med Polestar som ungefär Vea T6:an på typ 4-6 hk mer för nästa 10 000 kronor!
av Daniel73
Krollspell skrev:
Tyvärr tror jag dom avser den 4 cyl Vea D4, inte de 5 cylindriga D4. Vea D4 motorn kommer väl att landa med Polestar som ungefär Vea T6:an på typ 4-6 hk mer för nästa 10 000 kronor!
19hk och 40nm för att vara exakt
Användarvisningsbild
av Krollspell
Daniel73 skrev:
Krollspell skrev:
19hk och 40nm för att vara exakt
OK! Vart hittar du den infon?
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 116

Det börjar bli hög tid att bagageutrymm[…]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

P0171