Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
batmac: Det vader en ny variant. Får hoppas den inta anamas av andra dock :)
Användarvisningsbild
av batmac
Ja man kan ju undra hur folk är funtade..
Användarvisningsbild
av grillchips
Vad har vi för alternativ till G1W-modellerna som har likvärdig prestanda men som har en såndär "save"-knapp?
Vet inte riktigt vad jag ska söka efter, men ofta ser man i framförallt ryska klipp att deras dashcams verkar ha en knapp för att spara specifika delar ur upptagningen, som då inte skrivs över om minnet blir fullt (om jag förstått rätt.)
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har också funderat lite över det utan att lägga ner nån speciell tid på att leta.. (Skulle vilja ha en sån funktion på frontkameran.. som i nuläget ju är en Blackvue 600GW... min G1W sitter i bakrutan så där har jag ingen användning av en knapp. :)

Blackvue-kameran har g-sensor.. jag har slagit till den vid nått tillfälle så den sparar klippet p.g.a att den känt av hård rörelse. :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja precis, det verkar så praktiskt. Och det är långt ifrån alltid jag på senare tid orkar ta ur kortet vid varje enskild händelse, vore skönare att snabbt "hårdspara" det och ta vid senare tillfälle.
Smart att slå på kameran, det skulle man ju kunna göra. :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Kollat vidare lite och knappen jag saknar kallas tydligen "emergency button" eller "accident button", lämpligt nog. Får kika vidare lite efter jobbet och se ifall det finns några vettiga cams.
Användarvisningsbild
av Micce1980
- Vad är fördelen med GPS? Skulle vara att dem lätt man kan bevisa var vid behov.
- Finns någon annan som filmar bra både framåt och bakåt? Denna är rätt populär: http://dashboardcamerareviews.com/blackvue-dr650gw-2ch/

"joel80" har skrivit tidigare i tråden om en läsning med en dr600gw fram och en billigare bak
av waspman
Äntligen ett nytt klipp från mig. Inte hänt så mycket men här är iaf en litet sent filbyte. En som verkar glömma bort att hen ska lämna företräde och en som tydligen har grymt bråttom så hen kör om på högersidan, svängde sedan av vid affären längre fram. Jag skulle också dit...

[youtube]9dHfhpBWUjk[/youtube]

• 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 66
Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Bromsbelägg

Ja, en sats för två hjul. Jag har prova[…]