Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RaggeNo1
#1017411
Hej!

Hur är packningen till ventilkåpan utformad på S40 (2.0T)?
Trycker upp lite olja vid ett stift, så jag tänkte att det kunde vara packningen som är dålig.

Hade en BMW där det satt separata packningar vid varje stift (de är nedsänkta precis som på Volvon) och det hjälpte att bara byta de packningarna.

Har kollat på Skruvat och Mekonomen, men hittar liksom ingen bild.
av rudarmy
#1017464
RaggeNo1 skrev:Hej!

Hur är packningen till ventilkåpan utformad på S40 (2.0T)?
Trycker upp lite olja vid ett stift, så jag tänkte att det kunde vara packningen som är dålig.

Hade en BMW där det satt separata packningar vid varje stift (de är nedsänkta precis som på Volvon) och det hjälpte att bara byta de packningarna.

Har kollat på Skruvat och Mekonomen, men hittar liksom ingen bild.
flytande:)
Användarvisningsbild
av andersbe
#1017604
RaggeNo1 skrev:Hej!

Hur är packningen till ventilkåpan utformad på S40 (2.0T)?
Trycker upp lite olja vid ett stift, så jag tänkte att det kunde vara packningen som är dålig.

Hade en BMW där det satt separata packningar vid varje stift (de är nedsänkta precis som på Volvon) och det hjälpte att bara byta de packningarna.

Har kollat på Skruvat och Mekonomen, men hittar liksom ingen bild.
Skulle tippa på att det är oljefällan som är igensatt, går en slang från den upp till påfyllnings locket.(Stort jobb!)
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
#1017688
andersbe skrev:
RaggeNo1 skrev:Hej!

Hur är packningen till ventilkåpan utformad på S40 (2.0T)?
Trycker upp lite olja vid ett stift, så jag tänkte att det kunde vara packningen som är dålig.

Hade en BMW där det satt separata packningar vid varje stift (de är nedsänkta precis som på Volvon) och det hjälpte att bara byta de packningarna.

Har kollat på Skruvat och Mekonomen, men hittar liksom ingen bild.
Skulle tippa på att det är oljefällan som är igensatt, går en slang från den upp till påfyllnings locket.(Stort jobb!)

Okej, även om det bara är på en cylinder?
Det är den som går in under insuget, va?
Dålig bas i Pontiac trans am 1977

Portad eller sluten låda spelar ingen roll. […]

S80 D5 07 oljebyteautomatlåda

Tjenare hade tänkt byta olja/ ”spola&rd[…]

Har nu 2st lösa låskistor som jag b&aum[…]

Byta bromsbelägg XC40

har xc40 d4, bytte belägg fram+bak(volvos) br[…]