Moderator: Moderatorer

Tvättat bilen och lagt på lite nytt lackskydd.
Tvättade dörrgångarna ordentligt och lagt på sprayvax.
Tvättat motorrummet och lagt på lite medel så det ser ut som nytt.
Dammsugit invändigt och torkat paneler mm.
Glömde putsa insidan av rutorna.
Laddar nu batterit.

Imorgon ska bilen värderas hos Rejmes. Efter det är det dags för första besiktningen.

XC60n som vi lånade i helgen ska lämnas åter imorgon. En XC60 ska vi inte ha. Det blir en ny V60 D5 istället.
Berätta gärna varför ni väljer bort XC60. :)
av M92
Har väl inte gjort mer än kört fram och tillbaka till jobbet. Men när jag startade bilen så var ena halvljuslampan paj, så vilka lampor rekomenderas att köpa?
Har inte behövt byta någon lampa förens nu på bilen, ska vara halogenlampor.
Då lärde vi oss att just 30-sträckor är bra att köra 30 på.
M92 skrev:Har väl inte gjort mer än kört fram och tillbaka till jobbet. Men när jag startade bilen så var ena halvljuslampan paj, så vilka lampor rekomenderas att köpa?
Har inte behövt byta någon lampa förens nu på bilen, ska vara halogenlampor.
OSRAM Night Breaker Plus var jag jäkligt nöjd med på den senaste bilen jag hade halogen på!
Se till att byta båda, annars har du troligen snart den andra trasig också.
grillchips skrev:Då lärde vi oss att just 30-sträckor är bra att köra 30 på.
Det visste jag såklart redan. Det var bara en sån liten sak som att jag släppte gasen lite för sent denna gången & just då står dom där, rullade på fyran när snuten plötsligt dök upp bakom busken & farten hade tyvärr inte minskat tillräckligt :cry:

Jaja... man vet ju att man gjort fel, inget med det & bara att betala vilket redan är gjort så man slipper se den jävla lappen mer :wink:
grillchips skrev:Berätta gärna varför ni väljer bort XC60. :)
Bilen känns lite för stor för oss två. Jag tycker inte att ja ser åt sidan snett framåt. A-stolpe plus ett as till backspegel är i vägen. Erica sa tidigt att bilen är stor. Hon sitter och kör 6mil/dag och det blir lite väl stor bil bara för 1 person. Sen når vi knappt taket när vi ska tvätta. Vi vill kunna öppna bagageluckan fullt i garaget. Med denna kom vi knappt halvvägs. V60n kan vi öppna fullt utan probs. Sen finns det lite fördelar.

Funderade ett ögonblick på en V60 D6.
Det blir en V60 D5. Fick två offerter idag. V60 D5 blir nästan billig mot XC60 o V60 D6. Vi har ju V60 idag och den är "lagom". Nu beställer vi en som vi vill ha med rätt utrustning och vi är båda överens.
Imorgon får ja veta vad mellanskillnaden blir.
Tack för input Perra! Låter ändå som ett klokt beslut och med facit i hand på en V60 så kan ni ju omöjligt bli besvikna. :)
På tal om a-stolpe så avskyr jag den i V50, kan räkna tillfällena på båda händerna då det varit nära att få en person på huven pga den jävla stolpen. Men man anpassar sig väl, antar jag... :lol:
  • 1
  • 447
  • 448
  • 449
  • 450
  • 451
  • 1912

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]