Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bilen är en 945 turbo -97 med automat.

Har för fyra dagar sen bytt olja i lådan efter konstens alla regler. DOCK är det lite för mycket olja verkar det som på stickan. Misstänkt felorsak?

SYMPTOM: Ett varierande och nu ganska till väldigt högt skrikande underifrån. Vid start skriker det som mest. Vid motorbroms är det tyst. Vid gaspådrag skriker och skramlar det. Den växlar dock mjukt och lådan tycker jag "bettar" bra.

Något fel / haveri i momentomvandlaren?

Kan jag köra hem ca fyra mil?

Mvh Anders
Ska snart åka igen å hoppas jag klarar mig hem.

Jag hoppas innerligt att ingen skojat med mig på Halloween.

Jag kan tappa ut ur kylaren hemma men har oljan i garaget sju mil bort. :-P Om jag nu skulle råka tappa ur förmmycket så den slirar.

Efter bytet körde jag ju ca 30 40 meter då den slirade. Kan det ha dödat lådan? Fyllde ju på två L efter det.

Men fattar inte vad som kan vara fel / sönder. Låter som om nån pepprar softairGun kulor medans det skriker. Å det är ingen rem.
Nu har jag kört hem iaf och jag kom hem. Det lät i början ganska mycket men avtog under färd.
Väl hemma låter det illa och skramlar ändå. Dock inte det tjutande o skrikande som var innan. Imorgon ska jag tömma lådan på några dl för att få rätt nivå. Hoppas det löser det hela.
Har ännu inte hunnit kolla nivån eller tappa ur någon olja, men startade den imorse och den skrek som fan för att efter ca fem - tio sek gå ner till att gnissla och skramla istället. ?:-/ ??:-/ :?: :x

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]