- ons 28 okt 2015, 21:03
#1016319
eftersom LH är såpass simpelt system så kan det inte vara mycket som felar.
LH2.2 fanns upp till 88A och LH2.4 kom 88B, och därmed kom även diagnosuttaget.
Och eftersom du har en 240, utan diagnosuttag så är det LH2.2. Och då ingen avancerad tändning heller. Helt standard brytarlöst med "lilla" tändmodulen skulle jag vilja tycka.
Tänder bilen på startgas? lättaste sättet att se om tändning är som den ska.
Eller ta ur ett tändstift och se så du har gnista.
Har du soppa? lättaste sättet är att höra om soppapump går.
Bör dock kolla så du får fram soppa ända fram till spridarna, annars har du troligtvis ett igensatt soppafilter.
Och eftersom LH2.2 inte hade en vevaxelgivare för att styra allt så kommer istället impulser från hallgivare i fördelaren.
Sen lite vilt gissande:
Kolla kontakten på fördelaren. Kolla polerna på tändspolen. Prova ryck ur kontakt till luftmassemätare.
Kan vara så simpelt att det är lite fukt eller glapp nånstans.
LH2.2 fanns upp till 88A och LH2.4 kom 88B, och därmed kom även diagnosuttaget.
Och eftersom du har en 240, utan diagnosuttag så är det LH2.2. Och då ingen avancerad tändning heller. Helt standard brytarlöst med "lilla" tändmodulen skulle jag vilja tycka.
Tänder bilen på startgas? lättaste sättet att se om tändning är som den ska.
Eller ta ur ett tändstift och se så du har gnista.
Har du soppa? lättaste sättet är att höra om soppapump går.
Bör dock kolla så du får fram soppa ända fram till spridarna, annars har du troligtvis ett igensatt soppafilter.
Och eftersom LH2.2 inte hade en vevaxelgivare för att styra allt så kommer istället impulser från hallgivare i fördelaren.
Sen lite vilt gissande:
Kolla kontakten på fördelaren. Kolla polerna på tändspolen. Prova ryck ur kontakt till luftmassemätare.
Kan vara så simpelt att det är lite fukt eller glapp nånstans.
Garaget.org/st0hl
Orginal är för gubbjävlar!
Orginal är för gubbjävlar!