- fre 30 okt 2015, 18:43
Mja, jag har inte barat setat på arslet och druckit kaffe... Var ut igår och försökte bringa någon reda i oröran.
Tyvärr kom jag väl inge längre än sist... Ratten/kontrollern tokvägrar att fungera korrekt, provade t om med en annan och inte ens den fungerade som den skulle... Så jag är tämligen lost nu (I)
Hastigheten 'trodde' jag att jag fått ordning på(felkopplat), men ikket... Fungerar fortfarande inte... Nästa steg där blir att jorda huset direkt med arduinon.
Hittade ett till fel också, 'reset' knappen jag använder för att nolla trippen fungerar inte heller
(sammankopplad med orginal-knappen för den ordinarie trippmätaren)
Den ligger på och nollar hela tiden :D Mil-mätaren fungerar dock iaf
(ja, om hastigheten fungerade alltså...).
Håller på och bråkar med tele-fånen nu så jag kan programmera om arduinon via den, så slipper jag släpa ut laptop och skit bara för det.
Turbomätaren verkar iaf fungera
-) . Så nu har jag tankmätare, klocka, batteri och turbomätare iaf
Så saknar "bara" hastighet+tripp, fungerande ratt/kontroll och fungerande reset-knapp för trippen.... :roll: .. Ah just det, någon bättre lösning på strömförsörjningen skulle inte vara dumt heller :roll:
Fortsättning följer :)
Tyvärr kom jag väl inge längre än sist... Ratten/kontrollern tokvägrar att fungera korrekt, provade t om med en annan och inte ens den fungerade som den skulle... Så jag är tämligen lost nu (I)
Hastigheten 'trodde' jag att jag fått ordning på(felkopplat), men ikket... Fungerar fortfarande inte... Nästa steg där blir att jorda huset direkt med arduinon.
Hittade ett till fel också, 'reset' knappen jag använder för att nolla trippen fungerar inte heller

Den ligger på och nollar hela tiden :D Mil-mätaren fungerar dock iaf

Håller på och bråkar med tele-fånen nu så jag kan programmera om arduinon via den, så slipper jag släpa ut laptop och skit bara för det.
Turbomätaren verkar iaf fungera

Fortsättning följer :)