Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Ett problem, de bullrar lite och har inte optimal vattenegenskap. Annars helt ok däck!
av Svarten
Ljudnivån är väl det som jag kan komma på är lite i högsta laget, men överlag var jag nöjd och tyckte att de var prisvärda.
av Hemgårn
Hörs/syns inte det på namnet?! Bra däck är Nokian, GoodYear, osv. Fiddelischnook eller va de heter är lågpris och därför inte "bra" däck?
Det sista du ska snåla på vad det gäller bilen är dina däck. De ska hålla dig på vägen.

Lycka till ändå.
av Hemgårn
Conny1 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 57,00.html

en test....
Dina däck finns ju inte med i det testet?! Du gör ju som du vill of course men jag säger ändå: Snåla inte på däcken. Oavsett vad testerna säger.

Kom ihåg att de är antagligen styrda åt något håll (cynisk är människan) och om nu Kakook eller vad de nu heter vill roffa åt sig lite plats i detta marknadssegment kanske de satsar mer stålar på att få "positiva" resultat i branschtidningar än de gör på upphandling av råvara till sina "bra däck".

Good luck.
av Conny1
Men nu har du nog inte läst vad vi pratar om. Jag talar inte om HANKOOK utan FALKEN (se ett par inlägg tillbaka) som visst finns med i testet. Och varför håller du på o skriver "fel" namn på däcken o försöker skoja till det????? -Seriöst- Då kan man ju inte över huvud taget veta vad man pratar om....???? eller?
av Hemgårn
Conny1 skrev:Men nu har du nog inte läst vad vi pratar om. Jag talar inte om HANKOOK utan FALKEN (se ett par inlägg tillbaka) som visst finns med i testet. Och varför håller du på o skriver "fel" namn på däcken o försöker skoja till det????? -Seriöst- Då kan man ju inte över huvud taget veta vad man pratar om....???? eller?
Falken FK-451
Hastighetsklass: Y
Pris: 2 800 resp 3 430 kronor.

Bra broms, tryggt torrgrepp, och bra mot vattenplaning.
Kraftigt understyrt på väta, dålig styrrespons.
Tyvärr inte så skojigt i något avseende.´

Oavsett om du nu väljer FALKEN eller HANKOOK tror jag det är skitdäck och min huvudtes är att man INTE ska snåla på däcken.

Köp du Bridgestone så slipper du fråga om däcket i fråga är skit eller bra. Spara en extra månad eller två istället för att köpa Falken.

Varför stavar jag medvetet fel på HANKOOK undrar du? Jo, för jag misstror såna namn och anser att de lika gärna kunde kallas "lite vad som helst" utan att tappa i "prestige".
av KarlMagnus
På tal om "bra" däck så är Pirelli bland det sämsta jag haft i däckväg.

På alla de begagnade bilar jag köpt, och som det suttit Pirelli på
har jag fått bytt. Pratade med lokala däckhandlaren, och enligt honom
är det ett antal Pirellidäck som blir reklamerade av kunderna. Allt ifrån
obalans och ovalhet i däcken samt att de går otroligt högt ljudmässigt.

Pirelli ska väl vara ett av de märken som ingår i "bra" däck?

Kör med Kumho friktionsdäck på vintern, och är helnöjd.
Detta är väl inte ett märke som ingår i den skara som är "bra" däck.
av Hemgårn
KarlMagnus skrev:På tal om "bra" däck så är Pirelli bland det sämsta jag haft i däckväg.

På alla de begagnade bilar jag köpt, och som det suttit Pirelli på
har jag fått bytt. Pratade med lokala däckhandlaren, och enligt honom
är det ett antal Pirellidäck som blir reklamerade av kunderna. Allt ifrån
obalans och ovalhet i däcken samt att de går otroligt högt ljudmässigt.

Pirelli ska väl vara ett av de märken som ingår i "bra" däck?

Kör med Kumho friktionsdäck på vintern, och är helnöjd.
Detta är väl inte ett märke som ingår i den skara som är "bra" däck.
Det märket känner jag i alla fall till. Sen är det ju alltid enklare att reklamera märkesdäck som inte håller måttet än däck du köpt på Biltema eller den lokale lågprispressaren.

Bridgestone, GoodYear.. det är bra grejer det. ,)
Svårlösta vibrationer

Jag lämnade in bilen igår igen till Bil[…]

Den som löser livslängdsproblemet hos Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]