Moderator: Moderatorer

Hämtade ut bilen från lackverkstaden efter att dom gjort om jobbet pga nyansskillnad.
Jag: "Blev den bra nu?"
Verkstaden: "Perfekt!"
Går till bilen och tar en snabb titt. Ahhh, skönt, ingen nyansskillnad längre. Hoppar in i bilen men måste först riva ur stolsskydd, rattskydd och golvskydd. Tänker att slutkontrollen inte var 100% men att det är i alla fall positivt att de faktiskt har använt skydd.
Kommer hem och tittar noggrannare på jobbet. Plåtskadan var under listen och där såg det bra ut efter förra försöket. Suck. Hur svårt kan det vara att göra rätt?
Bilagor
IMG_2211a.jpg
IMG_2211a.jpg (254.02 KiB) Visad 391 gånger
Bokat tid för koll av V60n på måndag så ja vet vad den är värd i Rejmes ögon.
Kl 1745 ikväll går jag och lånar en XC60 D5 AWD R-DESIGN BE Pro Aut -16 över helgen.
Måste även tvätta den imorgon så ja vet hur det blir. Alltid kul att tvätta nya bilar.
Efter att ha svurit hela veckan åt bränslevärmaren som vägrar starta, fick jag idag tid att svänga förbi Volvo-verkstan för att rådgöra lite. Bilen kopplades upp, felkoder som fanns lokaliserades (den verkade ha låst sig) och raderades. Trots detta ville den inte starta, varken via VIDA eller direkt i bilen. Kylspray sprejades på tempgivarna, noll resultat. Betalade och åkte iväg... Men döm om min förvåning när det började låta från värmaren efter några kilometer, dessutom började det ryka också men det var knappt synligt. Köpte på mig mer kylspray, så nu ska försöka få eländet att bränna ur sig i helgen 8)
Bytt till vinterdäck

Bild
@trevolvos: har de slipat igenom basenfärgen alldeles under listen och sen klarlackat över allt?
palmqvist skrev:Bytt till vinterdäck

Bild
Jäkligt snygga vinterfälgar!!
Haft V70'n på mellanservice 7500 mil. Essential + kupéfilter för 3100kr. Det är den värd!
AllramEest skrev:
palmqvist skrev:Bytt till vinterdäck

Jäkligt snygga vinterfälgar!!
Tackar
Inte idag men för ett par dagar sen..
Fått bytt till vinterdäck på V60'n.. En skylt med 180kr för ett byte, då var det inte värt att göra det själv.
Men jag blev lite nervös när han lyfte hela sidan på den där "smala" lyftpunkten.. Han verkar haft en rätt mjuk puck för det blev ingen skada..

Sen försökte han med klassikern "jag har ingen växel" när jag skulle betala med två hundringar.. jag tog genast tillbaka dem och sa att jag kan komma tillbaka efter att jag har varit och handlat.. då hittade han helt mystiskt två tior!
Han måste ha blivit förvånad och nästan chockad av det, för han glömde helt bort att ge mig ett kvitto. :roll:
Bild
  • 1
  • 444
  • 445
  • 446
  • 447
  • 448
  • 1912

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]