Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
VolvoB20 skrev:
apersson850 skrev:Eftersom det nu finns en gaspedal med några centimeters slaglängd kan man ju faktiskt köra en D5 på olika sätt. Du kan använda kraften när den behövs, men det är inget tvång att fara omkring som ett torrt skinn hela tiden.
0.85 är högst normal vardaglig körning när det bara är en mindre del landsväg, Far man kring som ett torrt skinn kan man få en XC70 att dra 1.5 liter milen. Man kan komma ned till 0.52 också men då måste man ha vägen för sig själv och strunta i vad det står på skyltarna.
Ja - stämmer bra. Liggar själv på 0,85-0,9 men mycket kalla turer och motorväg i min cycle.

På bana drar den präcis 2,5 (Jyllandsringen där det i princip är fullt ös mellan inbromsning banan runt).
Användarvisningsbild
av akterspegel
Väldans vad jag blev påhoppad för att jag kan snålköra.. ;)
Det var 100-80-70 och 50väg blandat då jag passerar några samhällen påvägen hem och det var på eftermiddagen så det var mycket trafik och jag körde om några som körde för långsamt annars låg jag på farthållaren mesta tiden. jag planerar min körning och ser långt fram så jag bromsar väldigt sällan när jag kör på landsväg men var lugna nu har snittet hoppat upp till över 0,7 efter några vändor till dagis och mataffären... :)

När jag ska ha skoj kör jag min cooperS och den snittar 1,2 ibland och det betyder bara att jag har haft det roligt bakom ratten.. :) I volvon njuter jag på ett annat plan då allt är tyst, mjukt och fridfullt med bra stolar och bra stereo istället för maxat kompressorljud som jag njuter av i kojan..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]