Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
Spjället har kanske aldrig fungerat fullt ut?
av AndS
En kort sammanfattning 300 mil efter reparation.
Kan bara konstatera att man otroligt fort vänjer sig vid något felaktigt och anpassar körstilen efter det. Nu är det inte så mycket stadskörning sedan reparation, men fortfarande kommer jag på mig att växla ned pga att man fick göra det med trasigt spjäll för att bilen skulle orka och gå mjukt.
Så kör man en bil med trasigt spjäll och sedan provar en utan så märker man stor skillnad, kanske t.o.m. lurar plånboken att öppna sig för ett bilbyte :wink:
Så åter igen kan man smyga runt rondeller och korsningar på 3:an. Kan också vara så att jag märker det mera då jag till 99,9 % kör med farthållare även i stadskörning och då även 30, 40 och 50 väg.

Så kolla hur det står till med era spjäll, då det även har påverkan gällande förbrukning.
av Qneliuz
Hur mycket kostar det att reparera virvelspjället? Är det någon sats man kan köpa själv eller är det verkstad som gäller? Såg nämligen på min 2.4d 2008 igår att den där lilla plastarmen hade släppt på ena sidan. så jag klämde bara tillbaka den. Men den borde ju inte bara släppa utan kanske beror på att spjället eller något går för tungt?

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]