Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av endallas
-08 14500 mil.

Får felkodwn enligt ämnet.

Motorn hackar eller tappar kraft tillfälligt (ca 0.1 sekund) framför allt vid acceleration.

Någon som har lösningen på mitt problem?

Något som man kan fixa själv tros?
Senast redigerad av 3 endallas, redigerad totalt 0 gång.
av endallas
Inga svar. Jag fyller på med lite mer jag hittat på intärnet.

http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx
Symptoms

Possible sumptoms of OBD code P0192
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) - Engine will not start
Causes

Possible causes of OBD code P0192
- Excessive resistance in the circuit - Low or no fuel - Wiring harness connector of the fuel pressure sensor - Fuel Rail Pressure Sensor - Fuel Pump

Någon som har kommentarer på detta?
av jpennerb
Verkar som den inte får tillräckligt med bränsle. Kanske byte av bränslefilter?
av endallas
En uppdatering.
Problemet har varit litet och jag lät bli att åtgärda det. för ca en månad sedan då det ökade markant och jag var tvungen att göra någonting åt det.

Efter prisförslag mellan 3000 - 5000 plus godtycklig summa beroende på vad som var fel provade jag själv jpennerbs förslag och bytte bränslefilter.

Nu går den som en klocka igen!! Kostnad 299:- , tack för det televerket :)
av endallas
Uppdatering. Nu går den som en påse nötter igen.
Har tänkt mig att byta bränsletrycksgivaren men det finns två, en på varje sida om motorn. Vilken är det jag ska byta? Den med rak kontakt eller den med vinklad?

Den med rak kontakt är vad jag förstår på "högtryckssidan" och den andra på returen eller liknande.

Om det är den med rak kontakt, behöver man släppa trycket innan man skruvar loss den och hur gör man det i så fall?
av endallas
Uppdaterar själv ;).

Bytte bränsletrycksgivaren. Den sitter på vänster sida framifrån sett ( på passagerarsidan). Det är inte tryck på den så det är bara att lossa.
Fick flytta på luftkanaler och lossa virvelmotorn för att komma åt.

Det fick precis plats en skiftnyckel på givaren då jag inte hade en så stor fast nyckel.

Nu går den fint igen. Hoppas att det fortsätter så..
av HVTH
Kul med folk som uppdaterar sina egna trådar när man hittat problemen. Händer alldeles för sällan, men är ack så uppskattat den dagen man själv sitter och felsöker på forumen ;)
av endallas
Då var det dags igen. Efter ca 6 månader är bilen tillbaka i samma beteende. Hackar till emellanåt. Har ej löst felkoder men gissar på att det inte finns någon eller samma som innan.

Är nästa steg att byta dieselpump / bränslepump? Var sitter den vad kostar det? Någon som har någon annan bra idé?

Det lustiga är att den gått bra ett tag efter varje gång man pillat med bränslesystemet och det läckt ut bränsle och man därefter kört bränslepumpen 5ggr innan första start..

Efter googling ska temperagurgivareen för insugningsluft kontrolleras
Jag har ocså haft ryckningar, så kraftiga att felkoder till airbagsystemet satts... främst på låga växlar under några månader.
Och det var avnött kabel till vevaxelsensorn, i den feta stående kabelstammen på hö sida av batterilådan, långt bak.
Höger sett i färdriktningen förstås :roll:
Bort med batterilådan och titta noga, tog en stund innan mina svaga ögon såg det.
Stammen nöter på batterilådan. Är nog inte felet på trådskaparens bil men skriver iallafall

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]