Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Inscription upgrade höjer lyxkänslan många snäpp i bilen :) Nappalädret är heelt underbart! :D Har svart nappa i den jag kör nu. Efter 850 mil ser allt ut precis som första dagen. En annan sak med Inscription upgrade är att nappalädret gör att det luktar lyx när man öppnar dörren och sitter bilen :wink:
av lirsa
Jag vet... Nu blev det inscription upgrade samt valnötspaneler.

Nu är det fan bäst om de snart låser biljäveln så jag inte kan uppgrader mer.
av Davajn
MY16 XC90 T8 slutsåld... Så ska ni köpa en T8 idag så får ni förvänta er leveranstid till MY17(juni-aug).

Satan vad Volvo måste göra sig pengar nu. Orderstockarna är extremt fulla och det är inte långt bort förens S90 kommer... Hur ska dom klara det här! 8)
av Tillslut
Hej, är nygammal här och tänker beställa en XC90. Tänkte mig en sådan som på bilden.
Mottager gärna kommentarer, meningen att min fru mest kommer använda den. Valt bort luftfjädring pga att jag inte vill ha framtida dyra reparationer, Premiumljudet har jag lyssnat på och känner inte det är ett måste. Också HUD kändes inte nödvändigt (har haft det förut i BMW). Större hjul har jag valt bort pga komfort och att jag har standardfjädringen.
Tvekar om laminerade rutor och parkeringshjälp fram...

Undrar också vilka rabatter man kan förvänta sig ungefär som ny kund samt om det är en bra idé att vänta på att köpa en MY17 istället för 16...?

Tack på förhand!
Bilagor
xc90ny.png
xc90ny.png (200.88 KiB) Visad 582 gånger
Användarvisningsbild
av Snowie
Tillslut skrev:Hej, är nygammal här och tänker beställa en XC90. Tänkte mig en sådan som på bilden.
Mottager gärna kommentarer, meningen att min fru mest kommer använda den. Valt bort luftfjädring pga att jag inte vill ha framtida dyra reparationer, Premiumljudet har jag lyssnat på och känner inte det är ett måste. Också HUD kändes inte nödvändigt (har haft det förut i BMW). Större hjul har jag valt bort pga komfort och att jag har standardfjädringen.
Tvekar om laminerade rutor och parkeringshjälp fram...

Undrar också vilka rabatter man kan förvänta sig ungefär som ny kund samt om det är en bra idé att vänta på att köpa en MY17 istället för 16...?

Tack på förhand!

Jag skulle valt till parkeringvarnare fram med parkerings assistansen (6000kr ), eluttaget i baksätet (900kr), barnsäkerhetslåset (900kr) , sedan verkar 360 kameran vara väldigt populär.
av Tillslut
Tack för kommentarer. Min fru är (till skillnad från mig) inget teknikfreak :-) Tror därför 360-kameran och parkeringsfunktionen är pengar i sjön. Varför skulle du satsa på låset och eluttaget?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag vet inte hur det är i XC90, men i XC60 är ju barnlåset sammankopplat med fönsterhissarna, och ej individuellt per sida. Jag upplever inte det som helt perfekt, det borde iallafall vara separerat från hissarna, och helst även individuellt per sida. Eluttag i baksätet vill man ju absolut ha för alla små enheter som alla har nu för tiden, som alltid behöver laddas.
av Tillslut
Har lagt till eluttaget, tagit bort metallgrinden och lagt till 19" vinterhjul.
På offerterna får jag rabatt på grundbilen medan jag inte får något alls på tillval. Är det vanligt?
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 44

Tack för infon :) Ja detta verkar ju vara ett[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Åldersgränsen är borttagen: Volvo[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Troligen reglerventilen, prova att knacka på[…]