Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av petermikael
Hej

Har ni några tips för att underlätta bilåkande på vintern (t ex smörj gummilister med silikonstift för att de inte ska frysa, ha en petflaska med sand och en spade i bagageutrymmet, använd spray på vindrutan i stället för att skrapa).
Användarvisningsbild
av MartinS
White skrev:
StefanN skrev:K-sprit i tanken måste väl va en förlegad tradition nu när bensinen innehåller så mycket alkohol?
98 oktan inehåller inte alkohol. (åtminstone inte på "min" mack) :)
Grattis, en sådan mack skulle jag vilja ha i närheten. Ingår den inte i någon kedja?
Användarvisningsbild
av White
MartinS skrev:
White skrev:
StefanN skrev:K-sprit i tanken måste väl va en förlegad tradition nu när bensinen innehåller så mycket alkohol?
98 oktan inehåller inte alkohol. (åtminstone inte på "min" mack) :)
Grattis, en sådan mack skulle jag vilja ha i närheten. Ingår den inte i någon kedja?
Ingår i Tanka. Han som kör tankbilen sa att 98 var ren bensin.
Användarvisningsbild
av milktrucker
Lucif3r skrev:Ställ bilen i varmgaraget och ring en taxi, det är det mest skonsamma för bilen. :roll:
det påskynda korrosion. Bilen ska stå kallt och tvättas ofta.
Motorn bör ha motorvärmare
Användarvisningsbild
av Perra83
Behandlade glasrutor med Aquapel är bra. Är det så att man vill skrapa rutorna så sitter inte isen på långa vägar så hårt som utan behandling. Is och vatten rinner även av väldigt enkelt från rutorna när värmaren går.

Ny vindrutetorkare. Fyll spolarvätska så ofta det bara är möjligt. Ett skit att köra utan.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS