Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Det brukar som sagt finns bra paketpriser hos volvohandlaren. Mer än 16-17kkr skall det inte kosta för en uppsättning 18" till XC60 tycker jag.
av Hertsh
Enligt min säljare är ordinarie pris på 18" till XC60 18k kronor med Mantus fälgar (som är enda "ordinarie" vinterfälg till MY16) och däck. Jag betalade 8k efter prut när jag köpte bil förra veckan. (Svårt att pruta så bra utan att också köpa bil, men du bör inte gå över 18k)
Användarvisningsbild
av Perra83
Hertsh skrev:Enligt min säljare är ordinarie pris på 18" till XC60 18k kronor med Mantus fälgar (som är enda "ordinarie" vinterfälg till MY16) och däck. Jag betalade 8k efter prut när jag köpte bil förra veckan. (Svårt att pruta så bra utan att också köpa bil, men du bör inte gå över 18k)
Vilka är dom magiska orden?
Bilen ja ska köpa är som din för nästan 550k så däcken bör nästan ingå.
av Hertsh
Ja man kan tycka att de nästan bör ingå. Ja du, de magiska orden var nog helt enkelt att jag frågade vad det kostade med 18" istället för 17" och fick ett pris jag tyckte var lite högt... Säljaren justerade ner priset lite med 25% eller så för att komma närmre 17". När vi var i princip klara och jag hade 234k att betala emellan min XC70 och nya bilen sa jag att jag tyckte 230k var jämnare och finare... Då justerade säljaren ner priset på hjulen lite till för det var där han hade marginal... Så nog har de att ta av de där säljarna.

Gammalt hederligt prutande i flera omgångar är det som gäller.

(Glöm inte att lägga till takbågar, skidhållare etc som du kanske vill ha för där har de också mycket marginal. Jag fick mitt med 50% rabatt!)
Senast redigerad av 1 Hertsh, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
Glöm aldrig, Ingen registreringsavgift, och naturligtvis full tank.... Det är de sista grejerna man kan stöta in när man känner att inget mer går.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Perra83 skrev:Fick pris idag.
Nokian HKPL R2 SUV 235/60 18
2672,90 kr styck 10% rabatt
Cratus 18"
3205,50 kr styck 14% rabatt
Totalt 23597,16 från min lokala Volvohandlare.

Min lokala däckfirma vill gärna sälja Bridgestone DM V2 för ca 7800kr för fyra däck. Då landar vi på ca 20600kr. Jag ska även få provköra hans XC60 -14 med Bridgestone DM V2 235/60 18. Han var inte heller skitbillig på Nokian däcken. Väljer jag Nokian bil det billigast att köpa allt från Volvohandlaren. Får jag sedan sitta med säljaren kan jag nog kommer ner ytterligare i pris på hjulen. Nu pratade jag bara med reservdelspersonal.
Nokian vann däcktestet i senaste ViBilägare. Bridgestone fick inte speciellt bra betyg. Sen blir kanske resultatet omvänt i något annat test. Jag hade i alla fall köpt Nokian, om jag skulle köpt nya vinterdäck.
Vibrationer bakvagn vid inbromsning.

Byt hjul mellan fram och bak? När du bromsar […]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]

Jag hade liknande problem, men bara vänster s[…]

Vad är den värd?

Finns nog en särskild sida på forumet f[…]