Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken bromsoksfärg ska jag välja? (Svart V70 my16)

Röd
6
25%
Blå
Inga röster
0%
Grön
1
4%
Gul
3
13%
Orange
1
4%
Svart
13
54%
Vit
Inga röster
0%
Användarvisningsbild
av palmqvist
Alexas skrev:Vad tror ni om svart färg på svart bil. Blir ju väldigt diskret men blir det snyggt?
Om jag nu skall göra nått så tycker min kära fru att jag skall måla de i svart, men varför skall man gå på vad hon tycker när hon inte ens tyckte jag behövde köpa ny bil :)
av Slama
palmqvist skrev: Om jag nu skall göra nått så tycker min kära fru att jag skall måla de i svart, men varför skall man gå på vad hon tycker när hon inte ens tyckte jag behövde köpa ny bil :)
Låter som en klok fru, jag röstade svart och håller grått som alternativ. Tycker att färgglada bromsok passar bättre på bilar som t.ex inte står Volvo på. Även om jag själv är väldigt nöjd med min egen V70.
av Schmoyoho
Håller med stefan, gjutgärnsgrå. Eller möjligtvis svart, eller silver. Något som inte sticker ut. Röda bromsok liksom överdimensionerade tredjepartsfälgar hör inte hemma på Volvo-bilar i mitt tycke.
Användarvisningsbild
av ER
Silver el. gjutjärngrå. Andra färger är roliga tills dom blir nerdammade med bromsdamm eller normalt slitage piskat färgen.
av Aspen76
På min gamla svarta Passat kombi hade jag gröna ok till svart/polerade fälgar, riktigt snyggt!
På min vita R-design har jag silvriga ok, diskret och snyggt.
av III
Jag röstar för gjutjärnsgrått. Diskret och snyggt. Skrikiga färger passa på tonårsbilar och sportbilar.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Sådär tyvärr kan man inte göra alla glada :)

Bild
Användarvisningsbild
av palmqvist
Haha tror inte frugan hade uppskattat det, dottern hade älskat rosa o lillkillen blåa så man får kompromissa lite
Användarvisningsbild
av daSea
Polestar-optimerade min V70II och valde då (Polestarblå) Rebel Blue till bromsoken...

Bild

Bild

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]